سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد:
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان از کنترل عوامل خسارتزای گندم وجو در ۷۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۸۴۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 26 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم قدمی افزود: نظر به اهمیت کنترل عوامل خسارتزا و افزایش کمی و کیفی محصول در صورت مبارزه اصلی با آفات، بیماری‏ها و علف های هرز پایش مزارع ادامه دارد و بر اساس بازدیدها و پایش‏‏های صورت گرفته از مزارع غلات استان و گزارشات ارسالی مدیریت‏های جهادکشاورزی شهرستان‏ها تاکنون در سطح ۲۵۷۳۰ هکتار مبارزه با سن گندم و جو انجام شده است.
وی با بیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی کنترل شیمیایی این آفت در سطح استان ادامه خواهد داشت یادآورشد: کنترل شیمیایی علف‏های هرز مزارع غلات استان هم در سطح ۳۷۸۱۶ هکتار توسط کشاورزان زحمتکش استان انجام شده و در مناطقی که شرایط مساعد باشد و مراحل رشدی محصول و علف‏های هرز اجازه دهد این مبارزه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی بخصوص گندم، جو و کلزا شبکه‏ های مراقبت و پیش ‏آگاهی استان علیرغم وجود بیماری covid ۱۹ با اخذ مجوز لازم و با رعایت نکات بهداشتی بازدید و پایش مزارع استان را انجام خواهند داد. قدمی ادامه داد: ریاست سازمان از مدیران جهادکشاورزی شهرستان‏های استان درخواست کرده است تا توصیه‏ های فنی و صدور اطلاعیه‏ های لازم روند مبارزه با علف های هرز و سن گندم را پیگیری و بر شبکه تهیه و توزیع سموم دفع آفات نباتی نظارت مستمر داشته باشند تا کمبودی از لحاظ تدارک سموم مورد نیاز کشاورزان در شهرستان‏ها بوجود نیاید.
وی افزود با توجه به شرایط اقلیمی موجود و فراهم شدن شرایط برای گسترش احتمالی بیماری‏های غلات پایش مزارع توسط اکیپ‏ های شبکه مراقبت و پیش‏ آگاهی شهرستان ها ادامه دارد در صورت نیاز توصیه ‏های لازم و به موقع برای کنترل بیماری‏ها انجام خواهد ‏شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار