استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: برخی  صنوف استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از هفته آینده فعالیت خود را از سر بگیرند که این صنوف شامل فروشگاه‌های قطعات لوازم یدکی، خشکشوی‌ها، تعمیرات لوازم خانگی، ظروف یک‌بار مصرف، ابزار و یراق، مصالح ساختمانی، چاپخانه ها، و آهن فروشان هستند.
کد خبر: ۸۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 02 April 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: بر اساس راهبردهای پیش‌بینی شده قرار است برخی  صنوف استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از هفته آینده فعالیت خود را از سر بگیرند که این صنوف شامل فروشگاه‌های قطعات لوازم یدکی، خشکشوی‌ها، تعمیرات لوازم خانگی، ظروف یک‌بار مصرف، ابزار و یراق، مصالح ساختمانی، چاپخانه ها، و آهن فروشان هستند.

وی اظهار داشت: نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای این اصناف انجام می‌شودو در صورت تخطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار مرکزی گفت: همچنین برخی از واحدهای تولیدی استان نیز با رعایت ضوابط بهداشتی و رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی برای کارگران و مردم در هفته آینده شروع به‌کار خواهند کرد.

آقازاده افزود: کارگروه پدافند زیستی استان مقرر کرده که دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از این بازگشایی را اواخر هفته اتی ارایه کند و تحلیل علمیدر نقاط قوت و ضعف آن صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیات کارگروه پدافند زیستی استان دستگاه‌های اجرایی باید از روز شنبه همانند گذشته با یک سوم نیرو ها تکالیف و فعالیت‌ها را دنبال کنند و با رعایت فاصله اجتماعی از ابتلا خود و ارباب رجوع به محل کار جلوگیری کنند.

استاندار مرکزی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد و برنامه گندزداییاز سوی شهرداری‌ها با نظارت فرمانداران تا مهار کامل ویروس کرونا انجام می‌شود.

آقازاده در ادامه افزود:  مردم در روز طبیعت همکاری خوبی برای بیرون نیامدن از خانه و گذراندن ۱۳ فروردین در خانه داشتند که این مهم نشانه درک و فرهنگ مردم منطقه است.

وی اظهار داشت: همکاری نهادها و گروه‌های مردمی با دستگاه‌های اجرایی در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا ارزشمند است و این سرمایه اجتماعی باید روز به روز تقویت شود.

استاندار مرکزی گفت: ورودی شهرها در ۲۶ گلوگاه همچناناز سوی نهادهای نظامی و انتظامی کنترل می‌شود تا از ورود بیماران مشکوک به کرونا به استان جلوگیری شود

آقازاده از رسانه‌ها برای مشارکت فعال و هدفمند در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار نیروی انتظامی، گروه‌های مردمی، حلقه مدیریتی و سایر نهادهای مسئول تشکر کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار