معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي:
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضعیت استان در زمینه کرونا در حال بهبود است اما در دو روز تعطیلی وضعیت مشخص تر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۳۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 31 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی با بیان اینکه درصورتی که مردم همکاری کنند، وضعیت بهتر هم خواهد شد و در غیر این صورت ممکن است وضعیت بعد از دو روز تعطیلات بدتر شود افزود: رفتار مردم در دو روز ۱۲ و۱۳ بسیار تعیین کننده است.
وی یادآورشد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تردد از درب منزل، جز برای کسانی که بواسطه شغل دولتی یا شغل های خدماتی باید در محل کار حضور یابند ممنوع است و پلیس راهنمایی و رانندگی با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد کرد، البته موارد استثنا که در این دور روز راهی محل کار می شوند باید کارت شناسایی و حکم ماموریت بهمراه داشته باشند.
وی با بیان اینکه ورود به مراکز تفریحی و بوستان های استان در این دو روز ممنوع و تجمع در کلیه بوستان ها نیز ممنوع است، افزود: خودروها حق پارک در اطراف مراکز تفریحی، گردشگری و بوستان ها ندارند و اگر نسبت به کار اقدام شود، توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد.
اکرمی افزود:امید می رود در این دو روز کمترین تردد را در شهرها و روستاها شاهد باشیم و با بیان اینکه ورود کلیه افراد از خارج استان به داخل ممنوع و تردد از داخل استان به خارج نیز ممنوع است.
وی گفت: در ۲۶ نقطه استان کنترل های لازم انجام می شود و بیش از ۵۰۰ نفر از ماموران ناجا و بسیج این کنترل ها را انجام می دهند.
وی گفت: با گذشت سه روز از انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۱۵۰ واحد صنفی متخلف پلمب، بیش از ۱۰۰ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال و ۱۵ خودرو نیز در این مدت توقیف شده است.
اکرمی افزود: تا این سه روز بیش از ۴۰ هزار نفر غربالگری شدند که ۱۵ نفر مشکوک اعلام شده و به مراکز ذیربط معرفی شدند.
وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف بنزین در روز ۱۱ فروردین نسبت به روز قبل از آن و با بیان اینکه این افزایش شاید بدلیل این بوده است که افراد قصد مسافرت در روز آینده را داشته اند، افزود: در روز دهم فروردین ۹ درصد افزایش مصرف بنزین صورت گرفته است و در روز نهم چندان افزایشی در مصرف بنزین نداشته ایم.
اکرمی با بیان اینکه امید است با کمک مردم در این دو روز که محدودیت تردد اعمال می شود وضعیت بیماری به خوبی مدیریت شود، گفت: تنها مسیری که برای توقف این بیماری در تمام دنیا طراحی شده ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال است.
وی اظهارداشت: مردم استان تا حدودی این مورد را رعایت کردند اما کافی نیست و اگر مردم به هر دلیلی این موضوع را جدی نگیرند، ممکن است در مغرض آسیب قرار بگیریم.
اکرمی با بیان اینکه جزو استان هایی هستیم که از پیک کرونا خارج شده ایم، اما این کافی نیست و باید تا جایی که در توان داریم کمک کنیم که به شرایط ثبات دست پیدا کنیم، افزود: ما هم اکنون در زمینه تولید و توزیع الکل در سراسر استان هیچ مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: در زمینه تولید و توزیع ماسک و دستکش مشکلات جزئی وجود دارد که ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری برای رفع این مشکل است.
اکرمی گفت: به کمیسیون کارگری ماموریت داده شده که با همکاری اداره کل کار، اداره کل صمت و حوزه اقتصادی استانداری مشخص کنند که کارگاه ها، کارخانجات و شرکت هایی که ادامه فعالیت آنها ضرورت دارد و شرکت هایی که فعال شدن آنها ضرورت ندارد مشخص شود و در جلسه پنجشنبه تصمیم خواهیم گرفت که چه شرکت هایی از روز شنبه ادامه فعالیت بدهند و چه شرکت هایی به تعطیلی ادامه دهند.
وی افزود: هنوز برآورد دقیق و شفافی از اثرات اقتصادی این بیماری در استان، کشور و جهان وجود ندارد و هر آنچه عنوان می شود تنها در حد برآورد است. وی با بیان اینکه این بیماری اثراتی بر اقتصاد جهانی، ملی و استان خواهد داشت ،تعدادی به بیکاران افزوده می شود و تولید ناخالص داخلی کاهش می یابد یادآورشد: این موارد توسط کارشناسان اقتصادی در دست بررسی است، در این رابطه یک گزارش دقیق بهمراه پیشنهادات و راهکارهای اقتصادی توسط استاندار به مبادی ذیربط ملی از جمله معاون اقتصادی رییس جمهور و وزرای مربوطه ارسال شده و امید است با اجرایی شدن این پیشنهادات بخشی از آلام اقتصادی جامعه که متاثر از این بیماری است کاهش یابد.
اکرمی با اشاره به کمکهای مردم و خیرین ، شرکت های بزرگ درون استان به دانشگاه علوم پزشکی و اعتباراتی که از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه اعطا شده است گفت: این اعتبارات پاسخگوی نیازهای واقعی ما برای مقابله با این بیماری نیست، در نتیجه مکاتباتی از سوی استاندار با رئیس سازمان مدیریت و وزیر بهداشت صورت گرفته است تا استان بتواند از اعتبارات ملی بیشتر استفاده کند.
وی گفت: برای درمان این بیماری هزینه ای از افراد دریافت نمی شود و هر کسی با هر شرایطی برای دریافت خدمات درمانی بیماری کرونا به بیمارستان ها مراجعه کند تحت پوشش درمانی قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار