رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۱۴۳ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 31 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۷۷۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.
وی یاد آورشد: در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۱۳۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه هستند.
دکتر جمالیان اظهارداشت: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری ۹۴ نفراست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۲۳ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد اراک، ۷ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد خمین، ۲مورد فراهان، ۲مورد آشتیان و ۲ مورد هم دلیجان بوده است.
وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی جمعا ۱۱۴۳ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، که از این تعداد بیشترین ابتلا مربوط به ساوه و زرندیه با ۴۰۶ مورد مثبت کووید۱۹ در استان بوده است
دکتر جمالیان یادآورشد: اراک با تعداد ۳۹۱ مورد، دلیجان با ۱۳۰ مورد مثبت ابتلا به کووید۱۹، خمین با ۵۰ مورد، محلات با ۴۸ مورد، فراهان با ۳۱ مورد، آشتیان و تفرش هر یک با ۲۲ مورد، کمیجان با ۱۸ مورد، شازند با ۱۶مورد و خنداب با ۹ مورد به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهارداشت: افزایش شیوع کووید۱۹ رابطه مستقیم با رفتارهای اجتماعی مردم دارد و هر چه مردم شریف استان مرکزی به توصیه های بهداشتی در زمینه ی کاهش شیوع این بیماری توجه کنند در روزهای آینده با کاهش این بیماری و مهار آن در استان و کشور روبرو خواهیم بود و از مردم عزیز استان درخواست داریم تا در خانه های خود بمانند و از حضور در خیابانها و جاهای پرتردد به شدت دوری کنند تا حلقه ای از زنجیره انتقال این بیماری نباشند.
وی در پایان افزود: حضور مردم در خیابان ها و توجه نکردن به توصیه‌هایی که در این زمینه شده است صد در صد سبب افزایش بیماری خواهد شد و این افزایش بیماری برابر است با کار بیشتر و فشار کاری چند برابر برای کادر درمانی که بیش از ۴۰ روز در خط مقدم نبرد با این ویروس بدون وقفه درحال تلاش و از خود گذشتگی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار