مدیرکل میراث فرهنگی استان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سامانه بازدید مجازی از بناهای تاریخی و مناطق گردشگری و فرهنگی این استان با توجه به تداوم پویش خانه‌نشینی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 30 March 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا ایزدی افزود: مردم در یک سنت قدیمی در ایام نوروز بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری را در برنامه خود می‌گذارند اما امسال با توجه به شیوع کووید 19 و ماندن در خانه این امکان مسیر نیست بنابراین برای پرکردن اوقات فراغت بهره گیری از فضای مجازی در بخش گردشگری استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان از فرصت ایجاد شده برای بازدید مجازی از موزه ها، ابنیه تاریخی و مراکز تفریحی در قالب تور مجازی برخوردار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مردم استان با مراجعه به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی به آدرس Markazi_cthh می توانند با مکان‌های گردشگری و تاریخی استان مرکزی آشنا شوند.
ایزدی، مکان‌های ارایه شده دیدنی و گردشگری استان را شامل مسجد جامع ساوه، حمام و موزه چهار فصل اراک، بازار تاریخی اراک، قنات جهانی ابراهیم آباد، گنبد چارسوق، فلعه سالار محتشم خمین، موزه مفاخر اراک، موزه سنگ و جواهر، موزه آشتیان، تفرش، فراهان، ساروق، کمیجان برشمرد. 
گفتنی است بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار