منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم:
منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: برای کاهش نرخ مرگ ومیر ناشی از بیماری وجلوگیری از مصرف بی رویه دارو و پیشگیری از گسترش ویروس در جامعه وثبت اطلاعات بیماران برای گزارش به معاونت بهداشت ودرمان، مراجعه کنندگان با علائم اولیه سرماخوردگی نباید دارو دریافت کنند.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 30 March 2020

 

علیرضا نظری در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی افزود: بیماران با علائم سندرم حاد تنفسی که اندیکاسیون دریافت دارو دارند با توجه به ظرفیت موجود بیمارستان امام خمینی(ره) باید برای تشخیص قطعی ودریافت دارو و سایر خدمات درمانی به این مرکز ارجاع داده شوند وبه هیچ وجه در مراکز ۱۶ ساعته نباید برای این بیماران دارویی تجویز شود و از درمان در منزل به طور جد خودداری شود.
وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی پاسداران مدافع سلامت جامعه یادآورشد: با توجه به تماس های مکرر و ابراز نگرانی شهروندان از شیوع ویروس کرونا، لازم دیدم مواردی را در باره اقدامات غربالگری و درمان بیماران مشکوک به کرونا که با مشورت با متخصصین و‌دلسوزان این حوزه جمع بندی شده است را بیان کنم.
وی ادامه داد: در گذشته مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت با هدف کنترل، پیشگیری و مراقبت‌ بیماری‌های غیر واگیر توسط وزارت بهداشت و درمان راه‌اندازی شد اما در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، به منظور غربالگری بیماران مشکوک به کرونا و کاهش مراجعه این بیماران به مراکز درمانی و کاهش انتقال این بیماری در بیمارستان‌ها و درنهایت کمک به کاهش بار بیماری این مراکز به غربالگری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شده و به مردم معرفی شده‌اند.
نظری عملکرد مطابق پروتکل مورد تایید وزارت بهداشت و درمان را ضروری اعلام کرد وگفت: فلسفه وجودی این مراکز، پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در جامعه است و نباید به هر قیمتی از مراجعه حضوری بیماران به بیمارستان ‌ها جلوگیری شود، چراکه این امر موجب گسترش بیشتر بیماری و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا خواهد شد.
وی افزود: تنها اتکا به این مراکز و عدم مدیریت صحیح و عدم استفاده از پتانسیل علمی و تخصصی و امکانات تشخیصی موجود فاجعه‌ای انسانی را به‌دنبال خواهد داشت و علاوه بر عدم قطع زنجیره بیماری و جلوگیری از گسترش آن موجب بی‌اعتمادی مردم به کادر درمان خواهد شد.
وی اظهارداشت: با توجه به ثبت اطلاعات بیماران در سامانه‌های متعدد معاونت بهداشت و درمان باید با مدیریت صحیح موارد ثبتی بیماران sari در سامانه EOC با سامانه ISS معاونت بهداشت همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت این مغایرت اطلاعات در سطح وزارت بهداشت و درمان عملکرد مبارزه با ویروس کرونا را زیر سوال خواهد برد.
منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: در نهایت باید مسئولان حوزه بهداشت و درمان براساس دستورالعمل های بهداشتی و درمانی و با بهره‌گیری از متخصصان عفونی، با تشخیص به هنگام بیماران واقعی کرونا از مصرف غیرعلمی و بی رویه داروی مربوطه جلوگیری بعمل آید و مانع سردرگمی بیماران شویم و با کاهش بار مراجعین در مواقع پیک بیماری، زنجیره انتقال بیماری را قطع کرده و همچون گذشته با تلاشهای پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان شهرستان برگ زرین دیگری در افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلق کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار