فرمانده انتظامی استان مرکزی
فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات پلیس در راستای اجرای هدفمند طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت مرد م، از برخورد قانونی و قاطع پليس مرکزی با متخلفان این طرح خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 30 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی با قدردانی از تلاش وافر تمامی همکاران به منظور اجرای هرچه کیفیی تر طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، براساس دستورالعمل های ابلاغی ناجا، تمامی ظرفیت های اجرایی، امدادی، درمانی، پزشکی و ... پلیس مرکزی، برای فراهم کردن تمهیدات لازم برای مبارزه هدفمند با این بیماری همگانی، به کار گرفته شد.

وی با اشاره به خدمات دهی و ایفای نقش یگان های انتظامی در این استان برای مهار و کنترل ویروس کرونا، ادامه داد: پلیس استان مرکزی از آغازین روزهای ایجاد این بحران اجتماعی، از همه تجهیزات و امکانات خود برای ضدعفونی و سم زدایی معابر، مراکز عمومی و .. بهره گرفته و همگام با دیگر دستگاه، با بسیج همه امکانات از پیشتازان مبارزه با این بیماری در سطح جامعه بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: تا این لحظه، تمام تلاش های صورت گرفته برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، گواه این مطلب است که کشور سربلند ایران اسلامی، کشوری مترقي و مردم ايران، مردمي متحد، يک دل و یاریگر يکديگر هستند و به یاری پروردگار مهربان با اين اتحاد و همدلي به همه دشمنان این مرز و بوم نشان خواهند داد که بار دیگر از اين مرحله سخت نیز به مانند دوران شکوهمند دفاع مقدس، با سربلند ی هرچه تمامتر عبور کرده و هرگز تسلیم دسیسسه های مختلف آنان نخواهند شد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به نقش نيروي انتظامي در کاهش و قطع زنجيره انتقال ويروس اظهار داشت: نيروي انتظامي در کنار ساير نيروهاي مسلح و کادر درماني مراکز بهداشت کشور، فعاليت هاي بي مانندی برای مهار کرونا انجام داده است که بی تردید اين فعاليت ها را تا از بین رفتن کامل این بیماری ادامه داده و تا پایان این ماموريت سترگ با استفاده از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود در کنار مدافعان سلامت خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاري اجتماعي در سطح استان مرکزی یادآور شد: بی تردید اجرای هرچه مطلوب تر این طرح به مانند دیگر طرح ها، نیازمند مشارکت و تعامل مردمی است و به همین منظور پلیس مرکزی در این طرح از ورود مسافران و خودروهای غیر بومی به شهرهای استان جلوگیری کرده و و این امر با دقت و حساسیت بالا از سوی همکاران ما در پلیس های راه و راهور در تمام ورودی های استان در حال انجام است و در این طرح کلیه تردد ها به استثنای خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی ممنوع است.

وی تصریح کرد: شهروندان که در حال حاضر در منازل خود هستند به هیچ عنوان برنامه‌ریزی سفر نداشته باشند زیرا پلیس با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، در خروجی‌های استان‌، محدودیت هایی را برای تردد افراد قائل شده و به هیچ عنوان به افراد اجازه خروج از استان مرکزی داده نخواهد شد.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به توقیف خودرو، جریمه راننده و پلمب واحدهای صنفی در صورت تخلف از قوانین ابلاغی بیان داشت: در صورتی که رانندگان خودروهایی که ورود آنها به شهرهای غیر محل سکونت استان ممنوع شده‌ است، به این شهرها وارد شوند، مرتکب تخلف شده و علاو.ه بر جریمه وسیله نقلیه آنها نیز تا یک ماه توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس استان مرکزی با تأکید بر به اهمیت توجه مردم به توصیه های بهداشتی کارشناسان از جمله در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیر ضروری اضافه کرد: نیروی انتظامی در کنار ماموریت های ذاتی خود در این بازه زمانی، در زمینه همکاری با مراکز بهداشت و دستگاه های امدادی و درمانی سطح استان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد بود.

وی بر تشديد و تداوم نظارت بر واحدهاي صنفي غیر ضرور و پايش هاي مستمر بر فضاي مجازي اشاره و بیان داشت: از آنجا که بر اساس قانون تشویش اذهان عمومی از طریق پخش اخبار دروغین در فضای سایبری جرم می باشد، بی تردید پلیس با افرادي كه به هر شكل بخواهد به شكل نامتعارف و بر خلاف قانون، در حوزه سلامت و بهداشت شهروندان، کوچکترین نا امنی ايجاد كرده و با انتشار اخبار جعلی، آرامش جسمی و روانی آنان را به خطر اندازند، قاطعانه و بدون هیچ اغضامی برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر توزیع مواد شوینده و اقلام بهداشتی شامل (بروشور های آموزشی ، محلول ضد عفونی کننده ، ماسک و دستکش) در بین کارکنان و نیز استقرار تیم های بهداشتی در آشپزخانه یگان های انتظامی و تحت نظرگاه ها و آگاه سازی نیروها از سوی معاونت بهداشت، درمان و امداد فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در برنامه ريزي هاي سازماني، علاوه بر ارائه آموزش هاي مدون و تخصصي به كاركنان و خانواده آنان، لازم است تا برنامه هاي خودمراقبتي و خودكنترلي کارکنان در حوزه سلامت نیز با جديت تمام از سوی کارشناسان بهداشتی پلیس مرکزی با جدیت تمام دنبال شود.

سردار مفخمی شهرستانی در پایان با تآکید بر رویکرد پیشگرانه پلیس در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا و نیز محدود شدن مسافرتهای نوروزی همزمان با شیوع فراگیر این ویروس در سطح کشورافزود: اميد واریم تا پایان این طرح با همکاري و همراهي تمام مديران و مسئولان استانی، بتوانیم به مانند گذشته از تمامی ظرفیت های خود برای ارائه خدمات بهینه به مردم شهید پرور استان مرکزی استفاده و با ایجاد امنیت کامل شهروندان، تمهیدات روز افزون رفاه و آسایش آنان را در سطح جامعه فراهم کنیم./

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار