استاندار مركزي:
استاندار استان مرکزی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: همه مراکز طبیعت گردی و تفریحی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در پیشگیری از شیوع کرونا وارد مرحله سختگیرانه تری شده ایم.
کد خبر: ۸۳۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 26 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی سیدعلی آقازاده اظهار کرد: کنترل شدیدتر راه‌های اصلی ورودی و خروجی استان، مسدود کردن راه‌های فرعی مواصلاتی با شهرهای همجوار استان، منع رفت و آمد تفریحی و بازدیدی از داخل استان و عبور خودروها از کمربندی اقداماتی است که اجرایی می شود.

استاندار مرکزی گفت: امسال مراسم ۱۳ نوروز نداریم و ورود و خروج مردم به پارک ها کاملا ممنوع است. شهرداری های مراکز شهرستان ها تمهیدات لازم برای منع ورود و خروج مردم بویژه به دره گردو اراک، محدوده رودخانه قره کهریز و ... را اتخاذ کنند. تمامی محدودیت های سختگیرانه اعمال و با متخلفین برابر قانون رفتار خواهد شد.

استاندار مرکزی به همراهی ۷۰ درصد مردم با تصمیمات قرارگاه استانی اشاره کرد و گفت: در قبال ۳۰ درصدی که همراهی نکنند اقدام قضایی صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: همه مراکز طبیعت گردی و تفریحی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و اکیپ های مخصوص برای کنترل آنها مستقر می شود . فرمانداران شهرستان ها باید راه‌های فرعی را کنترل و شناسایی کرده و با استقرار اکیپ های متشکل از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه به صورت شبانه روزی هرگونه ورود و خروج به استان را تحت کنترل و مدیریت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با سختی های فراوانی روبروست، افزود: از مردم انتظار می رود کلیه سفرهای غیرضروری را متوقف کنند. ممکن است با شرایط سختگیرانه و برخوردهای قضایی برای مردم مشکل بوجود بیاید ولی همه باید تمکین کنند تا زنجیره تماس مردمی قطع شود و بتوان کرونا را شکست داد.

وی بر لزوم شناسایی معبرها و بستن پارک ها، مسدود کردن تمامی مراکز گردشگری، ممنوعیت عبور و مرور درون شهری و برون شهری در روز ۱۲ و ۱۳ نوروز برای کاهش تجمعات و قطع زنجیره تماس تاکید کرد تا بتوان موج دوم بیماری را مدیریت کرد.

به گفته وی، مدت زمان اجرای این طرح مطابق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی از ساعت صفر امشب تا ۲۰ فروردین خواهد بود.

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران نسبت به پشتیبانی و  تامین نیازهای گروه‌هایی که قرار است مستقر شوند، به میزان  15 نفر در 24 ساعت اقدام کنند. مسدود کردن راه‌های فرعی باید با بکارگیری علائم راهنمایی و رانندگی صورت گیرد تا خسارتی متوجه خودروها نشود و تصادفی رخ ندهد، شهرداران نیز نسبت به تعطیلی تمامی اماکن تفریحی و گردشگری تا 10 روز آینده اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تردد خودروها در سه روز آخر تعطیلات محدود شود و کنترل تردد از درب منزل صورت گیرد و محدودیت ها تشدید شود، اظهار کرد.

بر اساس این گزارش، فراهم کردن سازوکار لازم برای خرید مجازی و تحویل کالاها و مایحتاج اساسی مردم به منظور تشویق مردم برای در خانه ماندن و معرفی فروشگاه‌های محله ای برای خرید مردم از نزدیک ترین محل سکونت از جمله مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار