استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تعطیلات اسفندماه مدارس و دانشگاه ها و تعطیلات احتمالی فروردین ماه آنها به پایان سال تحصیلی افزوده می شود و درخصوص بازگشایی این مراکز آموزشی هفته دوم فروردین ماه تصمیم گیری می شود.
کد خبر: ۸۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 22 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید علی آقازاده بیان کرد: در حوزه فعالیت دانشگاه ها و مدارس تصمیم بر این شد که موضوع در هفته دوم فروردین ماه مجدد بررسی شود و روز بازگشایی بعد از 15 فروردین یا همان روز بسته به شرایط روز تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: هر چه زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در اسفندماه یا پس از 15 فروردین ماه ادامه یابد به همان میزان به پایان سال تحصیلی افزوده می شود.

آقازاده با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا بر کنترل ورودی و خروجی استان ها تاکید دارد، گفت: ستاد ملی مصر است که خروجی استان ها به صورت ویژه بررسی شود که در حال حاضر این کنترل توسط هلال احمر، سپاه و ارتش در استان مرکزی انجام می شود و این کنترل برای استان بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تردد در جاده های استان گفت: تا ساعت 24 اولین روز فروردین ماه، میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی حدود 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و این شرایط بدین معناست که مردم در پویش در خانه بمانیم همکاری داشته اند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه میزان تردد اتوبوس ها از استان مرکزی نیز 75 درصد کاهش داشته است و آمار تردد به استان مرکزی از نظر کاهش، روند مناسبی را نشان می دهد که حاکی از همکاری مردم و پاسخ مثبت به درخواست مسئولان برای ماندن در خانه است، افزود: شرایط کنونی و کاهش ترددها نشان می دهد که مردم با رضایت و بدون اجبار به مقابله با بیماری کرونا می پردازند. مردم درخصوص مواردی که به سلامت آنها مرتبط است، دغدغه دارند و به توصیه مسئولان دقت داشته اند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی تصریح کرد: ورودی به استان مرکزی 72 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و اگر در ایام نوروز بتوانیم ورودی را با همکاری مردم مدیریت کنیم، مسلما نباید منتظر موج دوم بیماری کرونا باشیم و اگر آمار ابتلا به کرونا در استان به مانند 24 ساعت گذشته باشد، می توانیم بدون درگیر شدن با موج دوم بیماری، مسیر را با همکاری مردم طی کنیم.

آقازاده درخصوص فعالیت مراکز تجاری، پاساژها و بازارها بیان کرد: بنا به تفویض اختیار صورت گرفته توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به استان ها، این مراکز تجاری و هر نقطه و مکان تجمعی با نظر استان، تا 15 فروردین ماه تعطیل خواهد بود و پس از آن برای بازگشایی تصمیم گیری می شود.

وی اضافه کرد: برای توجه ویژه به واحدهای صنفی و کسبه که در این مدت خساراتی متحمل شده و می شوند قرار شد در جلسه آتی ستاد ملی، معاونت اقتصادی ریاست جمهوری طرحی را مطرح کند، استان نیز طرح هایی را مدنظر دارد که تا آن زمان بسته های حمایتی و راه های کمک و مساعدت به اقشار آسیب دیده از جمله کسبه دنبال خواهد شد، البته در جلسه گذشته قرارگاه زیستی استان تصمیماتی مبنی بر بخشودگی اجاره واحدهای صنفی متعلق به اوقاف و شهرداری ها اتخاذ شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار