حجت الاسلام سبزی:
حجت الاسلام محمد سبزی نماینده منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم گفت:میزان بودجه ای که هم اینک برای تامین اقلام پزشکی اختصاص یافته است کافی نیست.
کد خبر: ۸۳۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 19 March 2020

حجت الاسلام محمد سبزی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی افزود:در شرایط کنونی که به مثابه واقعی شرایط جنگی است دولت باید بودجه لازم را در اختیار وزارت بهداشت ودانشگاه های علوم پزشکی قرار دهد وسایر دستگاه ها هم باید به کمک وزارت بهداشت بشتابند.


وی با بیان اینکه دولت در ابتدا بسیار ضعیف عمل می‌کرد و مسئله پیشگیری از ویروس کرونا را جدی نگرفته بود یادآورشد: به دلیل همجواری ساوه با قم مسئولین باید قبل از انتقال کرونا تدابیر لازم را می اندیشیدند و اقلام بهداشتی مورد نیاز را آماده می کردند همچنین باید ورود و خروج ها کنترل می شد اما متاسفانه به دلیل ضعیف عمل کردند دراین زمینه اقدامات انجام شده نتیجه مناسبی نداشته است.


وی با اشاره به اتخاذ تدابیری اندیشیده شده برای تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: در حال حاضر این شهرستان وضعیت بهتری دارد.


حجت الاسلام سبزی با اشاره به اینکه در تامین و توزیع اقلام بهداشتی بسیار ضعیف عمل شده است گفت: این ضعف موجب شدتعداد افرادی سودجو اقلام بهداشتی را با قیمت های نازل خریداری کنند و با قیمت های گران بفروشند.


وی با اشاره به گلایه مندی مردم از تعزیرات اظهار داشت: در زمینه تنظیم بازار مردم از تعزیرات بسیار گلایه‌مند هستند زیرا تشکیل ستاد تنظیم بازار و اتخاذ تصمیم برای تعطیلی بازار سرپوشیده و پاساژ ها کمی دیر عملیاتی شد با این وجود امید می رود اقدامات انجام شده موثر واقع شود.


حجت الاسلام سبزی با اشاره به بازدید خوداز ورودی شهر های ساوه وزرندیه گفت: پس از مراجعه به زرندیه متوجه شدم مسئولان این شهرستان نسبت به ساوه بهتر عمل کرده بودند زیرا براساس آمار تعداد افرادی که مبتلا شده بودند کمتر بود و تا این لحظه فوتی نداشتند.


وی با بیان اینکه دراین شهرستان قبل از ورود کرونا مسئولان مربوطه اقلام را دپو کرده بودند و ورودی های شهربا وسیله تب سنج در حال کنترل شدن است ادامه داد: این اقدامات کامل نیست اما به صورت ناقص در حال اجرا است.
حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه متاسفانه در شهرساوه این موضوع را بسیار کم شاهد هستیم یادآورشد: به نظر می رسد مسئولان این شهرستان بصورت جدی این موضوع را مدنظر خود قرار نداده اند.


وی با بیان اینکه برای تعطیلی بازار به شخصه چند بار با فرماندار ساوه مذاکره داشتم و در انتها ایشان مجاب به تعطیلی بازار شدند اضافه کرد: در زمینه فرهنگ سازی متاسفانه مقداری کم کاری شده است.


وی ادامه داد: صدا و سیما باید بیش از این به این مسئله ورود و مردم را آگاه می کرد، همچنین رسانه ها و فضای مجازی متاسفانه در این زمینه کوتاهی کرده اند وبه همین دلیل مردم موضوع را کاملاً جدی تلقی نکرده اند و در سطح شهر و بازار با ازدحام زیاد در حال تردد هستند.
حجت الاسلام سبزی گفت:به تازگی تیم هایی به همراه بلندگو در معابر شهری شرکت و به مردم هشدار های لازم را ارائه می کنند و این جای خوشحالی دارد و امید می رود وضعیت بهتر شود.


وی یادآورشد: دراین بحران اصحاب رسانه و فضای مجازی می توانند بسیار نقش پررنگی را ایفا کنند.
حجت الاسلام سبزی افزود: قصد داریم بروشورهایی را تهیه کنیم و اقلام بهداشتی در داخل پکیج هایی قرار دهیم و در زمینه ی تامین هزینه های این پکیج ها هم از خیرین کمک می گیریم.


وی با بیان اینکه درصورتی که اطلاع رسانی صحیحی صورت گیرد، مردم به صورت خودجوش آماده کمک به هم نوعان خود هستند گفت: افرادی که توسط این بیماری و یا در شرایط فعلی فوت می کنند به دلیل نبودن امکان برگزاری مراسم، اگر در فضای مجازی و رسانه ها تبلیغاتی، پیشنهادی در این زمینه صورت گیرد که هزینه‌های لازم برای انجام این مراسمات در زمینه ی تهیه اقلام بهداشتی هزینه شود و در میان مناطق حاشیه و مراکز درمانی توزیع شود بخشی از مشکلات موجود برطرف می شود.


وی با اشاره به اینکه برای مهار این ویروس در خانه ماندن مردم در ایام آغازین سال نو می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود اظهارداشت:با پیگیری‌هایی صورت گرفته مشخص شد که خداروشکر گسترش ویروس در چند روز گذشته کمی کاهش یافته است و سرعت رشد سریع آن مهار شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار