در این چند سال گذشته به صورت مداوم مشاهده کرده ایم که رسانه ها و اشخاص از تریبون های مختلف که در اختیار دارند چه در شبکه های مجازی و یا در رسانه های داخلی و خارجی، فرهنگ ایرانی اسلامی را تخریب کرده اند و با بکار بردن جملاتی مانند ایرانی ها این گونه هستند یا این هم فرهنگ اسلامی و... یاحتی خود ماهم به صورت طنز با تایید این مهم راه را برای ورود فرهنگ پوچ و بی هویت غربی باز کرده ایم!
کد خبر: ۸۲۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 10 March 2020

جهانی‌شدن پدیده‌ای است که بر جوانب گوناگون زندگی فرهنگی، اعم از نگرش جنسیتی دانش، آموزش رسمی، هویت و سبک زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.
در واقع، این تحولات که در قالب جهانی شدن فرهنگی رخ می‌دهد، علاوه بر ذوق، سلیقه، گذران اوقات فراغت و در نهایت سبک زندگی افراد، بر نگرش به خود، جامعه و هویت اجتماعی آنها تأثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر در جامعه مدرن، نوع و سبک رفتار و کنش‌های مصرفی یا سبک زندگی، هویت‌های فردی و اجتماعی را شکل می‌دهد.
امروزه هویت ایرانی اسلامی تحت تأثیر عواملی مانند پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، پارادایم جدید فکری، انسان مدرن و فرامدرن و نظام جهانی و تهاجم فرهنگی غرب است.
ایرانی‌ها هم مسلمان هستند و هم جهانی، در عین حال که هم مذهبی‌اند و هم مدرن؛ از آنجایی که نسل جوان در مقایسه با سایرین، روابط اجتماعی گسترده‌ای دارند و با مظاهر و وسایل تجدد و نوسازی، جهانی شدن و نیز اندیشه‌ها و هویت‌های جدید، آشنایی و برخورد بیشتری دارند، بیش از دیگران در معرض تغییرات هویت اجتماعی قرار می‌گیرند.
اگر با تأمل اندکی واقعیت امروزی جهان را مورد توجه قرار دهیم، ملاحظه می‌کنیم ایالات متحده که در عین حال سمبل سرمایه‌داری اقتصادی و سیاسی است، به دلیل قدرتی که بر جهان مجازی، تصورات، اطلاعات و نمادها دارد، هژمونی فرهنگی خود را به نحو بی‌سابقه‌ای اعمال می‌کند.
در خصوص مقوله جهانی شدن، مسئله نگران‌کننده، رشد تک ‌فرهنگی است. فرهنگی که از سوی رسانه‌های جهانی غرب و شبکه‌های روابط عمومی آنها تبلیغ می‌شود، فرهنگی است که به مردم دیکته می‌کند چه بپوشند، چه بخورند، چگونه زندگی کنند و چگونه فکر کنند.بدون شک، مهم‌ترین تکیه‌گاه مسلمانان در رویارویی استراتژیک با قدرت‌های سلطه‌گر و تهاجم فرهنگی، منابع فرهنگی ایشان است
در این چند سال گذشته به صورت مداوم مشاهده کرده ایم که رسانه ها و اشخاص از تریبون های مختلف که در اختیار دارند چه در شبکه های مجازی و یا در رسانه های داخلی و خارجی، فرهنگ ایرانی اسلامی را تخریب کرده اند و با بکار بردن جملاتی مانند ایرانی ها این گونه هستند یا این هم فرهنگ اسلامی و...
یاحتی خود ماهم به صورت طنز با تایید این مهم راه را برای ورود فرهنگ پوچ و بی هویت غربی باز کرده ایم!
مسئله مهم این است که زمانی که یک مشکل اجتماعی رخ می دهد، مردم جامعه منافع ملی را لحاظ نکرده وفقط به دنبال منافع شخصی خود هستند.
این مهم بارها مشاهده شده است از احتکار دارو واقلام پزشکی گرفته تا اقلام خرد و خوراک ویا پوشاک و لوازم زندگی وخودرو که در چند سال گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و تا حدی پیشرفته شده که محلی برای جولان دشمنان و ضربه زدن به کشور قرار گرفته است.
بارها توسط رسانه های داخلی و خارجی در مورد تشکیل صف به منظور خرید اقلام مورد نیاز مورد تمسخر قرار گرفتیم!
بارها خرید بیش از احتیاج توسط هم میهنانمان را محکوم کردیم و گاهی با طنز گفتیم ایرانی ها همه اینگونه اند.
با انتشار ویروس کرونا در کشور گروهی سود جو اقلام بهداشتی را احتکار کردند و با قیمتهایی به مراتب بالاتر به همنوعان خود فروختند تا منافع بیشتری کسب کنند و گروهی هم به فکر ضربه زدن به کشور بودن با احتکار و قصد خروج این اقلام از کشور که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان نقشه هایشان نقش بر آب شد.
اما اینکه کسانی که همیشه در کنار این رفتارها به صورت هدفمند با ابزار رسانه دم از فرهنگ غرب می زدند وادعا میکردن مردمان آن دیار در شرایط بحرانی رفتارهایی منطقی وانسان دوستانه ومطابق با فرهنگ والای انسانی دارند!
ودستگاه ها ومتولیان فرهنگی را مسبب فرهنگ غالب ورفتار سوء خاطیان قلمداد میکردن، چرا هم اینک که در شرایط مشابه رفتار انسانهای پرورش یافته بافرهنگ محبوبشان ضدیت ادعایشان را به نمایش گذاشته است؛سکوت اختیار کرده اند؟!
به تازگی با انتشار این ویروس آنچه که در کشورهای غربی در حال وقوع است خلاف ادعای این افراد را اثبات میکند، فروشگاهها خالی،قیمتها چند برابر و.... برایم جالب است!
اینها مگر افراد فرهیخته ای که برای ما مثال میزند نبودند؟ پس چه شد؟ اینها که قصد احتکار نداشتند اینهامگر نوع دوست نبودند؟!!!
اگر کمی دقت کنیم، بخوبی می بینیم که تمامی این نمایش ها صرفا برای تخریب فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بوده است.
ونادیده گرفتن فرهنگی که از دل مردم و به صورت خود جوش توسط گروههای جهادی شکل گرفته وبه سوی مناطق بحران زده سرازیر می شود.
موضوعی که بارها اتفاق افتاده و کمتر رسانه ای به آن پرداخته است. مقوله ای که کشور های غربی با آن بیگانه است!
واقعیت این است درآنجا کسی به این شکل به هم نوع خود خدمت نمیکند.
حال جای این پرسش باقی است که چرا در زمان بحران مسائل و مشکلات را بزرگ میکنند و خدمات جهادی صورت گرفته توسط بسیج مردم نادیده گرفته می شود؟؟!
وپاسخ به این پرسش کاملا واضح است؛برای ایجاد نا امیدی در میان مردم وبزرگ نمایی به سبک رسانه های معاند و ضد انقلاب.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار