کرونا
رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پویش «نه به خروج از منزل» با شیوع ویروس کرونا در کشور در این استان کلید خورده است و با همراهی سمن‌ها، رسانه‌های جمعی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال گسترش است
کد خبر: ۸۲۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 24 February 2020
نتیجه تصویری برای کرونا
«یاسر قربانی» افزود: شورای تامین استان مرکزی و کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان به مدت یک هفته تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و آموزشگاه‌های مهارتی، علمی، هنری و زبان، مهد‌های کودک و انجمن‌های خدماتی را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام کرده، اما متاسفانه مردم این هشدار‌ها را جدی نگرفته و خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی مملو از جمعیت است که این مسئله سرعت انتشار ویروس را تسریع می‌کند.
وی اظهار داشت: پویش نه به خروج از منزل می‌کوشد اهمیت همکاری هر شهروند در برنامه‌های پیشگیرانه به‌منظور کاهش سرعت همه‌گیر شدن ویروس کرونا را برجسته کند و تکالیف هر فرد در رعایت بهداشت عمومی و اهمیت عدم حضور در اماکن عمومی را گوشزد کند.

رییس ورابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی هدفمند برای بهبود احساس مسئولیت هر شهروند در قبال کرونا هدف نهایی این پویش است و از همه اقشار جامعه و لایه‌های مختلف مردم درخواست می‌شود با تولید محتوای موثر به این پویش پیوسته و با ماندن در منزل به مدت یک هفته مسئولان را در مدیریت و مهار این بیماری کمک کنند.

قربانی ضمن تشکر از رسانه‌های جمعی استان  به‌منظور همراهی در اطلاع رسانی ویروس کرونا  اظهار داشت: انتظار است که ظرفیت رسانه‌ای پررنگ در این مورد عمل کند.

وی یادآور شد: مرکز بهداشت استان مرکزی نیز از نیمه بهمن ماه پویش «نه به دست دادن و روبوسی» را کلید زده که با شیوع ویروس کرونا توانست در مدت کوتاهی سطح مناسبی از اطلاع رسانی را ایجاد کند و مفید واقع شود.

کرونا ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد  و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار