صفریان:
مظفر صفریان از رزمندگان وپیشکسوتان جهاد وشهادت گفت: متاسفانه در حال حاضر بعضی دولتها تلاش کرده اند ، متاثر از نگاه لیبرالیستی کشور را اداره کنند، کشوربا رویکرد تکنوکراتی اداره می شود و به هیچ عنوان نگاه حمایتی و یارانه ای جز به شکل اورژانسی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 19 February 2020

رویکرد دولت حمایت از تولید نیست/باید قیمت ها در تولید و درآمد واقعی شود
وی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی با اشاره به رها سازی قیمت ها، بر ضرورت واقعی کردن آن تاکید کرد وافزود: با ایجاد توازن میان عرضه وتقاضا و حمایت از تولید کننده و واقعی کردن قیمت ها می توان مشکل یارانه های پنهان را مرتفع کرد.


وی یاد آورشد: درصورتی که بتوانیم تولید کننده را توانمند کنیم وبا نگاه عزتمندانه مورد تکریم قرار دهیم ، می توانیم به رفع مشکل بیکاری کمک شایانی کنیم.


وی با اشاره به اینکه در علوم اجتماعی کلمه ی حمایت برای انسان بکار برده نمی شود گفت: حمایت شامل حال پرندگان وغیره است و با شان وکرامت انسان سازگار نیست.


صفریان با بیان اینکه در موضوع واقعی کردن یارانه ها تدبیر اندیشیده نشده وتناسبی در این موضوع وجود ندارد افزود: برای عینیت بخشیدن به این مهم می توان به شوکی که در بنزین وارد و به شکل ناگهانی اجرا شد اشاره کرد زیرا آنچه که بدست مردم میرسد واقعی نیست.


وی با اشاره به اینکه در هدفمند سازی یارانه ها مقرر بود درصورتی که یارانه ای را در نظر گرفتیم نفع وسود آن در بخش های مسکن و حمل ونقل به مردم برسد نه اینکه به نفع دلال ها و سرمایه گذارها تمام شود.


وی با اشاره به اینکه درصورتی که عموم مردم از یارانه ها با هزینه در بخش مسکن و حمل ونقل برخوردارشوند درصورت حذف شدن بدون اشکال بود اظهار داشت: درصورتی که قصد ادامه دادن پرداخت یارانه ها را داریم باید مبلغ ۴۵هزارتومان فعلی به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یابد مشروط به این که توان مردم بالا رفته باشد.


صفریان با بیان اینکه توان مردم با دفاع و حمایت از تولید وصادرات ، کم کردن واردات و بالا بردن ارزش پول ملی اتفاق می افتد ادامه داد: رسیدن به این مهم سازوکارها و راهکارهای اقتصادی خود را دارد که بسیار پیچیده نیست اما کمتر به آن توجه می شود.


وی با اشاره به ضرورت جذب گردشگران ودرآمدزایی از آنها گفت:

در صورتی که بتوانیم بیماران کشورهای همسایه مانند عراق وافغانستان را جذب کنیم، می توانیم با درآمد فوق العاده از توریست درمانی مشکلات کشور را رفع کنیم مشروط به اینکه این مهم با یک تعرفه معقول انجام شود.


وی با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که جمعیت افاغنه و غیر افاغنه که ساکن کشور هستند مانند مردم ایران از یارانه بهره مند نشوند افزود:

یارانه فعلی به شکل پنهان به نیروهای خارجی مانند افغان ها هم اختصاص می یابد که باید با راهکار واندیشیدن تدابیری از این اتفاق جلوگیری شود.


وی با اشاره به مشکلات و مسائل کشور در حوزه های اجتماعی بهداشت و درمان ، فرهنگ و آموزش، کشاورزی ، صنعت، حمل و نقل، اقتصاد، سیاست و ورزش و تربیت بدنی اظهارداشت: با یک مجموعه ای که حدود ۳۲ نفر از افرادی که فارغ التحصیل رشته های مختلف دانشگاهی هستند ویا در سمت فرماندار، بخشدار ویا مدیر بوده اند و همچنین افرادی مانند دکتر مولوی که در مباحث سیاسی ومدیریتی منطقه و مجموعه شهرستان شازند در حوزه مردم شناسی دستی بر آتش دارند ودرباره شهرستان شازند سه کتاب شامل تمدن شازند تالیف کرده اند وبا فرهنگ این شهرستان آشنا هستند مشورت و همچنین در اتاق فکر صنعتگران و اصناف مختلف وخوشنام تولیدکننده این مجموعه ، یک برنامه ای با عنوان برنامه جامع توسعه پیشرفت شهرستان شازند را تدوین کرده ایم.

 

رویکرد دولت حمایت از تولید نیست/باید قیمت ها در تولید و درآمد واقعی شود


صفریان ادامه داد: البته در قالب طرحها ولوایح و برنامه سالانه نمی توانیم یک مبحث جزئی را برای شهرستان شازند در نظر بگیریم بلکه باید در برنامه دولت به آن پرداخته شود وطبیعی است که این موارد به دلیل نگاه به اسناد بالا دستی و مشکلات موجود و وضعیتی که کشور دارد انجام شود.


وی با بیان اینکه هم اینک کشور اعتبارات سرشاری ندارد اضافه کرد: این طرح با نگاه به میزان فروش نفت کشور و مسائلی از این قبیل که قابلیت اجرایی دارد و با نگاه به وضعیت مسائل انجام شدنی بسیاری که درقالب برنامه امده است به دور از هرگونه قول واهی وعوام فریبانه انجام می شود.


وی با اشاره به وضعیت بهداشت ودرمان گفت: بیمارستانی داریم که احداث آن آغاز شده اما سالها بلا تکلیف مانده درصورتی که منابع آن هم معلوم است و مانند بسیاری از بیمارستانهای دیگر اگر آغاز می شود باهمان منابعی که ان زمان مشخص شده با کمک خیرین بدون شک ساخته می شد اما بدلیل اختلاف آقایان این بیمارستان بلا تکلیف باقی مانده است.
وی با بیان اینکه شهر مهاجران هم اینک ۲۵هزار نفرجمعیت دارد افزود:این شهرفاقد مرکز با پزشک متخصص است وساکنان آن برای مراجعه به پزشک متخصص باید به اراک مراجعه کنند واین حمل ونقل به نوبه خود تبعاتی دارد.


صفریان اضافه کرد:دومین مشکل مردم این منطقه موضوع ارجاع دفترچه ها درمانی است آن هم در زمانی که عصر ارتباطات است، چرا باید دفترچه ای به مردم دهیم وآن را منوط به مهر ارجاع کنیم.


وی با اشاره به حمل ونقل جاده ای در دوتامحور ازنا و رباط گفت: محور ازنا در بخش لرستان تقریبا کامل شده و۴بانده وامن است اما محور شازند وبروجرد مانده قتلگاه است.
وی میزان تلفات در تصادفات جاده ای درکشور را روزانه ۴۵نفر اعلام کرد وافزود:در اثر تصادفات جاده ای روزانه هزار نفر مجروح ،صد نفر دچار معلولیت می شوند.
صفریان ادامه داد: همچنین در اثر تصادفات جاده ای ۲۰۰خانواده دچار کاهش درآمد وآسیب های اجتماعی می شوند که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.


وی با اشاره به اینکه در مبحث گردشگری و بوم گردی باید حمایت های لازم انجام شود گفت: باید از سرمایه گذار حمایت شود ، متاسفانه در برخی از نقاط شهرستان شازند با وجود اینکه دارای قابلیت های بسیاری برای بوم گردی وگردشگری است یک اقامتگاه شبانه وجود ندارد، در صورت ساخت اقامتگاه می توان به رونق گردشگری و ایجاد اشتغال کمک کنیم.


وی با اشاره به اینکه باید با ایجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت آنها جلوگیری شود افزود: در هر دوره انتخابات نسبت به گذشته حدود ۳ یا ۴درصد جمعیت روستایی کم میشود وبرای جلوگیری از این اتفاق باید در زمینه کشاورزی علاوه بر تولید گندم و سایر محصولات، زمینه پرورش طیور،آبزیان و دام های سبک را برای روستاییان فراهم کرد مشروط به اینکه با بیمه ازآنهاحمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار