استاندار مركزي:
استانداری مرکزی در بیست و دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و دومین نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید امسال به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۲۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 19 February 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید «علی آقازاده»  افزود: این میزان تسهیلات به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی به لحاظ پرداخت تسهیلات هم در بخش رونق تولید و هم در بخش بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال جاری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: بهره‌برداری از ۲۶ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در سال آینده هدفگذاری شده که سه هزار و ۳۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد.
آقازاده بیان کرد: علاوه بر این میلیاردها ریال طرح‌های زیرساختی از قبیل راه، برق، آب و گازرسانی با هدف تسهیل در امور تولیدکنندگان برای سال آینده استان مرکزی با اعتبارات ملی و استانی اجرایی می‌شود.
وی، سرمایه‌گذاری ارزی استان مرکزی در سال آینده را حدود ۵۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: همکاری بانک‌های مختلف استان به غیر از تعداد معدودی، چشمگیر و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی برای سال ۱۳۹۹ در این استان معرفی شد که در نهایت از این تعداد ۲۴ طرح مصوب شده است.
رقیه یادگاری افزود: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید، بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر، خنثی سازی تحریم‌ها و ارتقای میران جذب سرمایه گذاری مهمترین شاخص‌های طرح‌های اقتصادی است که به صورت ملی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد.
وی بیان کرد: طرح‌های اقتصادی باید به صورت سریع و برجسته در اقتصاد استان تاثیرگذار بوده و از تامین محل اعتبارات مورد نیاز نیز باید اطمینان حاصل شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: ۲۴ طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه های شرکت توزیع برق، شرکت شهرک‌ها، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری استان تدوین شده است.
یادگاری با بیان اینکه امسال نیز ۲۴ طرح اقتصادی بزرگ در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: این استان به لحاظ بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
وی، سهمیه استان مرکزی در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه را ۱۳ هزار میلیارد ریال از مجموع ۵۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی عنوان کرد و گفت: مجموع اشتغال استان نیز در این حوزه ۲۴ هزار فرصت شغلی معادل ۲ و نیم درصد ملی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار