حمایت از تولیدکنندگان
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حامی تولیدو تولید کنندگان هستیم
کد خبر: ۸۲۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 16 February 2020

نتیجه تصویری برای بید هندی اراک

محمدرضا بیدهندی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در این باره گفت: در مورد شرکت‌های بزرگ نظیر هپکو و آذرآب، سازمان تامین اجتماعی نهایت همکاری را داشته، از جمله اینکه این شرکت‌ها به مدت چند سال است که حق بیمه خود را نداده و یا در حد بسیار ناچیز پرداخت کرده‌اند، اما سازمان تمامی خدمات خود از جمله درمان، غرامت دستمزد، بازنشستگی و ... را در این سال‌ها ارائه داده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از نظر مالی کاملا مستقل از بودجه‌های دولتی است و به طور خودگردان اداره می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: به عبارتی سیستم مالی آن مبتنی بر درآمد ـ. هزینه است، یعنی باید برای انجام تعهدات مالی خود، منابع آن که عمدتا حق بیمه‌ها هستند محقق شوند.

بیدهندی بیان کرد: به تبع وضعیت اقتصادی کشور، امکان تحقق بخش زیادی از منابع مقدور نسیت و این امر سازمان تامین اجتماعی را نیز با چالش‌هایی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: از یک طرف تعهدات سازمان به ویژه در بخش پرداخت مستمری‌ها باید به روز باشد و از طرفی منابعی که باید این پرداخت‌ها از محل آن باشد محقق نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از این رو مطالبات سازمان در استان هم در حال افزایش است و وصول این مطالبات هم بنا به دلایل که مطرح شد دشوار است.

بیدهندی افزود: با وجود این شرایط، بنا به نام‌گذاری سال ۹۸ به عنوان «سال رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری و در راستای نیل به سوی رونق تولید در کشور، تامین اجتماعی استان نیز با لحاظ شرایط مختلف و وقوف به شرایط شرکای مختلف اجتماعی، اقدامات گوناگونی برای تسهیل و رونق تولید در کشور و استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به صدور بخشنامه بخشودگی جرایم حق بیمه کارفرمایان با امکان تقسیط اصل بدهی، همیاری با صنایع بزرگ بحران‌دار استان در راستای تصمیمات ستاد تسهیل و فراهم ساختن شرایط قانونی مناسب برای کمک به کارفرمایان جهت انجام تعهدات قانونی خود اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار