صفریان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شازند و سربند:
مظفر صفریان از رزمندگان وپیشکسوتان جهاد وشهادت گفت: در برنامه نویسی ها باید به منابع ، اعتبارات وامکانات و از سویی به موانع ومشکلات کشور توجه شود.
کد خبر: ۸۲۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 13 February 2020

 در برنامه نویسی ها به منابع وامکانات و موانع ومشکلات توجه شود/بیانیه گام دوم بیانگر آرمانهای انقلاب اسلامی است

وی درگفتگو اختصاصی با تابناک مرکزی افزود: در این زمینه یک نگاه به اسناد بالادستی داریم که از جمله موضوع بیانیه گام دوم است که این بیانیه ترسیم کرده که باید چه کنیم و سمت و سوی حرکت را از ابعاد مختلف از سیاست خارجی و داخلی ،مسائل اقتصادی فرهنگی اجتماعی و دینی و اخلاقی و اجتماعی ، سبک زندگی و جوانگرایی را مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم به نوعی بیانگر آرمان های انقلاب است یاد آورشد:

مباحثی که شهدایی عزیز خواستند و در وصایاشان ذکر شده و در وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی( ره ) مطرح است بعنوان آرمان که بدون شک در این آرمانها رفاه مردم ، عدالت اجتماعی ، پرهیز از تبعیض و اشرافی‌گری و شکل گیری طبقه اشرافی در کشور مورد توجه خاص امام راحل بوده است.
صفریان با بیان اینکه توجه به محرومین بطور خاص مورد تاکید امام و شهدا ومقام معظم رهبری است گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری و وصایای امام راحل وشهدای عزیز باید در سرلوحه فعالیت نمایندگان مجلس قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به منابع ، اعتبارات ، وضعیت تحریم واقتصاد مقاومتی افزود: برای برنامه نویسی و ترسیم جامعه باید وضع فعلی از نظر اجتماعی و رویکردی که مردم به وضع فعلی دارند مورد توجه قرار گیرد.


صفریان با اشاره به اینکه متاسفانه دراین زمینه وضعیت مناسبی نداریم رویکرد فعلی خوب نیست یاد آورشد:

بی اعتمادی به مسئولین در حال فراگیر شدن است واین بسیار خطرناک است زیرا امید بسیار کم رونق وکم سو شده با وجود اینکه دولت کنونی دولت تدبیر وامید است.


وی با اشاره به اینکه هم اینک مردم بدبین و ناامید هستند اظهارداشت: دلیل اصلی این موضوع بخاطر بی تدبیری های بسیاری است که مردم شاهد آن هستند.

صفریان با اشاره به کم شدن نشاط ونگرش نسبت به شانس شاغل شدن در جوانان گفت: هم اینک ترسیمی که از وضع موجود داریم کاملا براساس واقعیات است و مبحثهای چالشی که با جوانان داریم این مهم را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه رایگان بودن آموزش وپرورش و تربیت بدنی در قانون اساسی اضافه کرد: باوجود اینکه در قانون اساسی به صراحت به مبحث رایگان بودن آموزش وپرورش وتربیت بدنی تاکید شده است اما متاسفانه این قانون براحتی نادیده گرفته می شود و هم اینک مدارس دولتی هم برای ثبت نام دانش آموزان از والدین هزینه دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه بخشی از آموزش عالی هم باید توسط دولت تسهیل شودیاد آورشد: گرفتن شهریه و رایگان نبودن اموزش وپرورش با تقسیم بندی حدود ۱۵ یا ۱۶ نوع آموزشگاه خلاف قانون است.

در برنامه نویسی ها به منابع وامکانات و موانع ومشکلات توجه شود/بیانیه گام دوم بیانگر آرمانهای انقلاب اسلامی است

صفریان با بیان اینکه رویکرد دولت حمایت ودفاع از تولیدنیست گفت: هم اینک حمایت از تولید واقعی نیست زیرا هزینه کشت کود ، سم و سایر نهادها و ادوات کشاورزی و برداشت بسیار بالااست.


وی با اشاره به اینکه کشاورزان امیدی به فروش محصولات خود ندارند افزود:
بسیاری از کشاورزان هنوز گندم های خود را نفروخته اند زیرا سبوس را با ۳۰درصد بالاتر از قیمت فعلی گندم خریده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در حوزه های صنعتی، شرکتهای دانش بنیان ونخبگان وثبت اختراعات هم حمایت جدی وجود ندارد اظهار داشت: متاسفانه نه تنها در بخش تولید و بنگاه های زود بازده بلکه درزمینه اختراعات وابداعات هم حمایت جدی وجود ندارد.
صفریان با اشاره به پایین بودن سهم پژوهش هم گفت: با پیگیرهای مقام معظم رهبری و تذکراتی که دادند سهم پژوهش تا حدودی افزایش پیدا کرد اما هنوزهم سهم پژوهش پایین است.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه درحوزه تولید در زمانی که به حد انبوه میرسد و تایید استاندارد را دریافت می کند با واردات، تولید کننده را از صحنه تولید ساقط می شود ادامه داد: سه تن از مهندسین خوش فکر وتیزهوش استان طرحی در ارتباط با تولید واگن های راه آهن را ابداع کردند بنده از باب وظیفه پیگیری کردم تا از آنها حمایت شود حتی به نزد مسئولین و برخی بزرگان استان هم رفتیم تا ازاین طرح که می شد به جای کپی سازی و مهندسی معکوس از آن استفاده کرد و مورد تایید دو ژورنال خارجی هم قرار گرفته و چاپ هم شده بود و در شرف استانداردسازی بود اما هرچه تلاش کردیم از این جوانان حمایت نشد وهم اینک همین محصول را وارد می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت احصاء نیازمندیها ومشکلات کشور توضیح داد: هم اینک مشکلات ونیازمندیها را بررسی کردیم ودر صورت راهیبابی به مجلس به عنوان وقانون گذار اولویت کاری خود را به وضع قانون برای رفع نیازمندی ومشکلات کشور اختصاص خواهم داد.


صفریان با بیان اینکه قانون گذاری یعنی قانونی که با اولویت تولید شکل گیرد ادامه داد : زمانیکه قانون کلی وضع شود مشکلات عرصه تولید دراقصا نقاط کشوررا در بر میگیرد و همگان از این قانون برخوردار می شوند.


وی با بیان اینکه یارانه در بخش تولید و محصولات کشاورزی در سایر کشورها بیشترین میزان را بخود اختصاص می دهد گفت: هم اینک در کشورهای مختلف توسعه یافته ، در حال توسعه و بعضی از کشورهای توسعه نیافته بیشترین میزان یارانه به کشاورزی اختصاص داده می شود چرا که کشاورزی محور توسعه است بویژه در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم که امنیت غذایی کشور را فراهم می‌کند.


وی با بیان اینکه حمایت از تولید و هزینه در بخش آموزش و پرورش سرمایه گذاری است چرا که نیروی انسانی تربیت می شود وآینده کشور را می سازد افزود:متاسفانه هنوز هم نگاه به اموزش وپرورش نگاه هزینه ای و در کشاورزی وصنعت هم به همین صورت است.


صفریان با بیان اینکه هم اینک کشاورزان به دولت یارانه می‌دهند اظهار داشت: ظاهر کار شاید به نظر برسد رقم یارانه معیشتی به کشاورزان پرداخت می شود که این میزان هم با بررسی های میدانی که شخصا انجام دادم و سرشماری کردم به جرأت می‌توانم بگویم که حدود ۲۵ درصد این افراد از این مبلغ یارانه را در روستاها دریافت نمی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار