استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان گفت: ۹۷ درصد انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان از بدنه دستگاههاست که بیانگر استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی استان است.
کد خبر: ۸۱۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 26 January 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید«علی آقازاده» افزود: انتصاب مدیران از درون دستگاه‌ها نشان از پرورش و تربیت نیروها برای مشاغل تخصصی است و این مهم انجام مناسب فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی دقیق به مردم را به همراه دارد.

وی از افزایش بهره‌گیری از بانوان در پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سال‌های اخیر خبر داد و اظهار داشت: با ادامه این روند تا سال یک هزار و ۴۰۰ ، برنامه راهبری کشور مبنی بر واگذاری ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی به بانوان، در این استان محقق می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود سطح تحصیلات کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص در رده کارشناسی در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است.

آقازاده از جوان شدن بدنه پرسنلی دستگاه‌های اداری استان مرکزی خبرداد و افزود: اکنون کارمندان با سابقه کاری ۱۰ تا ۲۰ سال در دستگاه‌های اجرایی استان افزایش یافته که این مهم نشان از جوان شدن کارکنان این دستگاه‌ها است.

استاندار مرکزی در خصوص بکارگیری نیروهای کارمعین در پست‌های مدیریتی گفت: اکنون زمینه بکارگیری این نیروها در پست‌های مدیریتی فراهم شده و مدیران می توانند با جانشین پروری از آنها در پست‌های مدیریتی بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حذف کاغذ و عدم مراجعه ارباب رجوع به دستگاه‌ها را از جمله مهمترین اهداف ایجاد میزخدمت در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید بر اساس میزان مراجعه کننده در راستای تحقق این اهداف تلاش کنند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۱۲۸ خدمت در ۲۴ دستگاه اجرایی استان توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

«رقیه یادگاری» افزود: ۲۰۹ خدمت از مجموع این خدمات در میز خدمت حضوری، ۵۰۷ خدمت در میز خدمت الکترونیکی، ۳۰ خدمت به صورت ترکیبی، ۳۳۲ خدمت با مراجعه به واحدهای داخلی و ۴۱ خدمت به صورت تلفنی و غیر حضوری ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲ دستگاه معادل ۵۲ درصد این دستگاه‌ها ۹ گام میز خدمت را به خوبی رعایت کرده بودند و ۳۳ درصد اهداف میز خدمت حضوری، ۱۴ درصد میز خدمت الکترونیکی و ۴۸ و ۶ دهم درصد میز خدمت ترکیبی در این دستگاه‌ها محقق شده‌است.

یادگاری گفت: در ارزیابی‌های انجام شده از ۷۵ دستگاه اجرایی استانی، ملی و بانک‌های استان، ۳۰ هزار پست در این دستگاه‌ها وجود دارد که ۱۳ درصد این پست‌ها، مدیریتی است.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد پست‌های مدیریتی این دستگاه‌ها را پست‌های مدیریت پایه، ۳۴ درصد پست مدیریتی عملیاتی، ۱۲ درصد مدیران میانی و ۱۸ درصد مدیران ارشد هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ۹۷ درصد انتصابات در این دستگاه‌ها از درون بدنه و از ظرفیت کارشناسی آنها استفاده شده‌  و بیشترین سنوات مدیران این دستگاه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال  قرار دارد.

یادگاری خاطرنشان کرد: زنان ۲۲ درصد پست‌های مدیریتی در این دستگاه‌ها را برعهده دارند که تعداد این مدیران نسبت به سال گذشته که ۱۸ درصد بود، روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد مدیران زن دستگاه‌ها اجرای استان مرکزی دارای تحصیلات کارشناسی به بالا بوده و بیشتر آنان در سنوات خدمتی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار