بارش برف که از روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است اکنون در بسیاری از جاده‌ها و شهرها ادامه دارد و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده ها شده است.
کد خبر: ۸۱۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 19 January 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرنا رئیس پلیس راه و مدیران راهداری برخی استان های کشور با اعلام اینکه در جاده‌های استان‌های کرمانشاه ، زنجان ، قزوین ، همدان ، اردبیل ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، البرز ، لرستان و کردستان  از روز گذشته بارش برف و باران آغاز شده است از رانندگان خواستند به دلیل بارش برف زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور:

برف راه ارتباطی ۱۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش سنگین برف روز و شب گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان را بست.

اورجعلی علیزاده، افزود: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه ها عوامل راهداری با استقرار در راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.

وی با بیان اینکه با تلاش راهداران تمامی راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است، اظهار داشت: راهداران در ۴۸ ساعت گذشته به حدود ۱۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند.

همچنین به گفته علی ابوالحسنی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان را مسدود کرد.

وی افزود: تداوم بارش برف که از ۲ روز گذشته آغاز شده امر بازگشایی راه های ارتباطی روستایی را با مشکل مواجه کرده است اما تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی بیش از ۱۹۰ روستای شهرستان همچنان ادامه دارد.

ابوالحسنی گفت: در حال حاضر تردد در  محور آزاد راه پیامبر اعظم(ص) به سختی انجام می شود و در صورت تداوم بارش ها، این مسیر نیز مسدود خواهد شد؛ تردد در محور هشترود - مراغه نیز با زنجیر چرخ امکان دارد و محور هشترود به قره چمن،  هشترود به میانه و هشترود به تبریز مسدود شده است.

تردد در محورهای مواصلاتی نقده با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

 رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقده گفت: بر اثر بارش شدید و بی‌سابقه برف و کاهش دمای هوا تردد در محورهای شهری و روستایی شهرستان نقده فقط با زنجیرچرخ ممکن است.

علیرضا اکبری‌پور افزود: راهداران در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند اما بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در محورهای نقده به سمت اشنویه، ارومیه - مهاباد حوزه زیر نظر نقده، سه راهی حیدرآباد به سمت سه راهی محمدیار، محور نقده به پیرانشهر به علت لغزندگی شدید جاده و برف و کولاک بی‌سابقه، رانندگان باید از زنجیرچرخ, لوازم ایمنی و امدادی استفاده کنند.

برف سبب اختلال تردد در البرز شده است

بارش برف از که بامداد امروزیکشنبه در استان البرز آغاز شده ، سبب اختلال در تردد خودروها و مردم این استان شده است .

این بارش ها سبب شد تا امروز مدارس مقطع ابتدایی استان البرز تعطیل و سایر دانش آموزان نتوانندبه موقع در کلاسهای درس حاضر شوند. 

سروان مسعود خانجانی کارشناس پلیس راه اظهار داشت: اکنون بارش برف در جاده کرج - چالوس از محدوده گچسر تا کندوان شدت بیشتری دارد که استفاده از زنجیر چرخ در این مسیر الزامی است.  

وی اضافه کرد: همچنین آزادراه های استان البرز نیز به علت بارش برف لغزنده است.

 همراه داشتن زنجیر چرخ،  سوخت کافی، پوشاک گرم و مواد غذایی  در محور کرج - چالوس از نیازهای اساسی رانندگان و مسافران است.

تردد در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری با زنجیرچرخ امکانپذیر است

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در بسیاری از محورهای ارتباطی این استان گفت: تردد در این محورها با زنجیرچرخ و رعایت نکات ایمنی امکانپذیر است.

شهرام ندیمی افزود: برف در محورهای ارتباطی سه راهی گوشنگلی و کوشکی لردگان، سه راهی جونقان، شمس‌آباد، گردنه‌های زردی‌ها و چری، تنگ پردنجان، گردنه خلک، تونل رخ و محور ارتباطی ناغان در این روز در حال بارش است.

وی تصریح کرد: با وجود بارش برف در بسیاری از محورهای ارتباطی هیچ از این مسیرها مسدود نیست و تردد در حال انجام است.

برف و کولاک جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش برف که از عصر شنبه در برخی جاده‌های این استان آغاز شده بود صبح یکشنبه با شدت بیشتر و به شکل کولاک اغلب راه‌های اصلی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

ابراهیم نصری افزود: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارت تصویری هم اکنون بارش برف راه‌های شهرستان‌های باخرز، مه‌ولات، تربت‌جام، سرخس، بردسکن، کاشمر، تربت‌حیدریه، بجستان، سرولایت، خوشاب و جغتای را سفیدپوش کرده است.

وی ادامه داد: جاده‌های خواف - تایباد، شادمهر - کاشمر، تربت‌حیدریه - باغچه تا محدوده گرماب، کاشمر - نیشابور در محدوده ریوش، سبزوار - بردسکن، سبزوار - اسفراین در محدوده بید برغمد، درگز - قوچان بویژه در گردنه تیوان و آزادراه مشهد - باغچه نیز با بارش برف همراه است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین از بارش باران در جاده‌های شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: دید افقی در راه‌های شهرستان جغتای و جاده‌های تربت‌جام  - صالح آباد، مشهد - کلات، باغچه - تربت‌حیدریه و درگز - قوچان به دلیل وجود مه کاهش یافته است.  

تردد تریلی در محور بجنورد - اسفراین ممنوع شد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ممنوعیت تردد تریلی و کامیون در محور کوهستانی بجنورد - اسفراین، به دلیل بارش برف و کولاک شدید خبر داد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: هم اکنون بارش شدید برف و نیز وجود کولاک باعث یخ زدگی سطح این محور شده که لزوم استفاده از زنجیر چرخ را برای خودروهای عبوری ضروری کرده است.
وی افزود: از سویی بارش برف که با وزش شدید باد همراه شده، دید رانندگان عبوری را به شدت کاهش داده است.

سرهنگ حسین زاده از رانندگان عبوری از محورهای استان، به ویژه محور جنوبی استان خواست با توجه به شرایط این مسیر، از ترددهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر، حتما رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون در گردنه امین الله در محور بجنورد - آشخانه نیز مه غلیظی حاکم است که باعث کاهش دید افقی رانندگان شده است.

تردد در سه مسیر ارتباطی زنجان با زنجیرچرخ امکانپذیر است

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: از شنبه شب تردد در مسیرهای ارتباطی تهم - چورزق، زنجان - طارم و دندی - تخت سلیمان، با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

سرهنگ محمدعلی عظیمی، افزود: هم اکنون تمام مسیرهای ارتباطی استان زنجان به دلیل وجود برف، لغزنده بوده و گردنه دهجلال در جاده سلطانیه - خدابنده نیز با کولاک مقطعی مواجه است که رانندگان باید در آمد و شد دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تردد وسایط نقلیه در کلیه مسیرهای ارتباطی این استان جریان دارد، از هموطنان خواست از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند و در صورت لزوم از وسایط نقلیه عمومی به ویژه قطار استفاده کنند.  

برف و کولاک ۱۰۳ راه روستایی استان زنجان را بست

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برف و کولاک شدید از روز گذشته تا امروز/ شنبه/ راه ۱۰۳ روستای این استان را بست که تاکنون ۸۰ راه بازگشایی شده است.

جواد یوسفی افزود: هم اکنون از ۱۰۳ راه روستایی بسته شده ناشی از برف و کولاک شدید ۸۰ راه بازگشایی شده و تردد در آن برقرار است.

وی تاکید کرد:  این راه های بسته شده در شهرستان های خدابنده، زنجان، ابهر، ایجرود، خرمدره، طارم، سلطانیه، ماهنشان و زنجانرود است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همه نیروهای راهداری به همراه ماشین آلات در تلاش برای بازگشایی راه ۳۰ روستای باقی مانده هستند.

یوسفی تاکید کرد: بیشترین راه روستایی بازگشایی شده در شهرستان ابهر با ۱۷ راه است.

بارش برف و کولاک جاده‌های استان قزوین را فرا گرفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بارش برف و کولاک سطح تمامی راه‌های ارتباطی استان را که از شب گذشته با بارش برف همراه بوده، فرا گرفته است.

جواد حق‌لطفی افزود: همزمان با آغاز بارش برف که از شب گذشته سطح تمامی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی قزوین را فرا گرفته، عملیات نمک‌پاشی و برفروبی توسط ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۵۰ راهدار به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی با اعلام آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروهای راهداری استان قزوین، اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها، از رانندگان و مسافران درخواست می‌شود تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، در صورت سفر از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد اجتناب ورزند.

وی بارش‌ برف را در گردنه‌های کوهین، آوج، الموت و هجیب از شدت بیشتری برخوردار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد در آن به کندی صورت می‌گیرد.

گردنه گله بادوش الیگودرز مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: به دلیل بارش برف سنگین گردنه گله بادوش الیگودرز تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

عباس شرفی اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید در گردنه گله بادوش محور الیگودرز - شول آباد، به دلیل مسائل ایمنی و حفظ جان مسافرین این گردنه تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد از مسیر جایگزین سپیددشت- شول آباد امکان پذیر است.

وی گفت: هم اکنون راهداران مشغول برفروبی در گردنه گله بادوش هستند.

مه‌گرفتگی و بارش برف در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برخی جاده‌های این استان روز یکشنبه با پدیده مه‌گرفتگی مواجهند و در چند جاده نیز برف می‌بارد که این امر ضرورت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را دو چندان کرده است.

«علی زندی‌فر» افزود: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین های نظارت تصویری و گزارشات گشت‌های راهداری، هم اینک جاده‌های اراک- سلفچگان، اراک- خمین ، ساوه- همدان، ساوه- تهران، سلفچگان- دلیجان و سلفچگان- ساوه شاهد مه‌گرفتگی هستند.

وی با بیان اینکه در جاده‌های شهرستان‌های زرندیه و« دلیجان - نراق» نیز بارش برف گزارش شده، اظهار داشت: اکنون تمامی جاده‌های استان باز است و تردد وسائل نقلیه به صورت عادی و روان در آن‌ها در جریان است.

جاده‌های همدان لغزنده‌اند

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ریزش برف موجب لغزنده شدن تمامی جاده‌های برون شهری این استان شده است.

سرهنگ غلامعلی همایی بیان کرد: هم اینک در بیشتر جاده های برون شهری این استان شاهد بارش خفیف برف و باران هستیم.

وی اضافه کرد: بر اثر لغزندگی جاده ها در ۲۴ ساعت گذشته ۶ سانحه خسارتی رخ داده که منجر به مصدوم شدن ۶ تن شده همچنین در این مدت زمان هفت فقره سانحه خسارتی اتفاق افتاده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر برای تردد در جاده های این استان نیازی به استفاده از زنجیرچرخ نیست اما همراه داشتن آن الزامی است.

سرهنگ همایی افزود: در حال حاضر تمامی جاده های برون شهری به غیر از مسیر همدان- گنجنامه - تویسرکان، باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار