مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه ۶۵۰۰ متقاضی در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کرده‌اند، گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته فاز دوم ثبت نام این طرح از ۱۵ بهمن سال جاری آغاز خواهد شد
کد خبر: ۸۱۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 14 January 2020

طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد - مسکن ملی

 

احمد مرزبان امروز سه‌شنبه، در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی، در مجموع ۲۶۰ هزار نفر در هفت فاز در کشور ثبت نام انجام داده‌اند که ۲۰ هزار نفر برای بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر در سایر بافت‌ها بوده است.

وی در خصوص تسهیلات این طرح افزود: برای مسکن اولی‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، برای متقاضیانی که در بافت های فرسوده قصد نوسازی ملک دارند به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و در صورتی که متقاضیان از فناوری های نوین در ساخت و ساز استفاده کنند ۴۰ میلیون تومان  به صورت ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد و در صورت قصد جابجایی برای تخریب ملک در کلانشهر اراک ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان به صورت ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص شرایط متقاضیانی که می‌توانند در این طرح صاحب‌خانه شوند، تصریح کرد: نخستین شرط این است که متقاضی از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، شرط دوم این است که از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند.

مرزبان ادامه داد: شرط سوم تاهل و سرپرست خانواده بودن و شرط چهارم این است که حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند و نداشتن منع قانونی و توانایی تامین هزینه ساخت از دیگر شروط در این طرح است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه ابلاغی استان مرکزی ۲۰ هزار و ۸۹۰ واحد بوده که ۱۲ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران است. در فاز نخست ثبت نام ۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران ثبت نام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: تامین زمین برای شهرهای استان مرکزی با ظرفیت ۱۹۹۱ واحد انجام شده که پس از پالایش متقاضیان، زمین های دیگری در سطح استان و شهر اراک شناسایی و برنامه ریزی لازم برای تخصیص آنها انجام خواهد شد.

مرزبان با اشاره به اینکه فاز دوم ثبت نام از ۱۵ بهمن سال جاری آغاز خواهد شد، افزود: از مجموع سهم استان، ۴ هزار و ۱۱ واحد در تعهد سازمان ملی به صورت مشارکتی در استان، ۲۰۴۰ واحد در تعهد بنیادمسکن و ۲۸۳۹ واحد در تعهد بازآفرینی شهری است.

وی اضافه کرد: سهمیه ساخت و ساز در شهر اراک در طرح اقدام ملی ۴ هزار و ۷۱۶ واحد است که ۲۲۴ واحد مربوط به بنیاد مسکن و ۴۱۰ واحد تسهیلات صندوق یکم و بافت فرسوده است که تا به امروز پروژه ۳۳۶ واحدی در بافت سکونتگاه های غیررسمی و ۱۱۰ واحدی در قالب شرکت تعاونی و ۲۴۰ واحد پروژه مشارکتی در دست اقدام است که جمعا هزار و ۱۷۱ واحد در اراک تامین شده و سه هزار و ۵۴۵ واحد از تعهد باقی مانده است که پیشنهاد برای مابقی کار اختصاص زمین انتهای هپکو برای سه هزار و ۴۰ واحد و زمینی در شهرک کوثر با ظرفیت ساخت ۵۰۰ واحد است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار