عباس انصاری جوان خلاق اراکی موفق شد پودرهای آتش نشانی با کیفیت خاموش کنندگی بالاتر از حد استاندار را تولید کند.
کد خبر: ۸۱۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 12 January 2020

 

وی درگفتگو با خبرنگار تابناک با بیان اینکه متولد سال 63 وفارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک است گفت: بدلیل شغل پدرم که کارشناس و مدرس آتشنشانی هستند،پس از اینکه در سال 88و89در چند آتش سوزی خودرو متوجه شدیم که پودرهای اتش نشانی فاقد کیفیت خاموش کنندگی هستند به این حوزه ورود کردیم و بعد از چندین سال تلاش مستمر موفق به تولید نوعی فرمولاسیون جدید و کیفیت بالاتر از حد استاندارد شدیم.
انصاری با بیان اینکه براساس استاندارد باید یک کپسول 3کیلویی بتواند 12لیتر بنزین را در تشت یک در یک متر بعد سی ثانیه اطفا کند افزود: ما توانستیم با تنها 2کیلوو 200 گرم اینکار را انجام دهیم.
وی یاد آورشد: متاسفانه مشکل پودرهای تقلبی و مواد مشابه پودر عدم خاموش کنندگی است که توسط شارژکننده و مصرف کننده تست نمیشود و درنتیجه منجر به زنده سوزی افراد در خودرو ها یا فروریختن ساختمان می شود مانند آنچه که در پلاسکو یا آتش گرفتن بازار تبریز رخ داد.
انصاری ادامه داد: ماهیت حادثه آتش سوزی از یک شعله کوچک آغاز ودر اندک زمانی تمام نقاط را درگیر میکند، بنابراین پودرمرغوب اهمیت حیاتی پیدا می کند.
وی اظهارداشت: تقاضا دارم سازمان آتش نشانی و اداره استاندارد به این قضیه بطور جد ورود کنند.
انصاری افزود:اداره استاندارد از کارخانه های تولید کپسول نمونه گیری میکند اما برای جلوگیری ازاین موضوع باید از بازار اقدام به جمع اوری نمونه کرد و سازمان آتش نشانی هم با کمک دادستانی اقدام به تست کپسولها بویژه از مراکز حساس نظامی و پمپ بنزین هاو بیمارستانهاو.. کند تا بتوانیم در سراسر کشور ، جاده ها یا روستاها نقاطی ایمن از حادثه آتش سوزی داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار