تیم ملی والیبال ایران با شکست کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک به فینال این مسابقات راه یافت
کد خبر: ۸۱۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 11 January 2020
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱:۳۰ به میزبانی جیانگمن به مصاف کره‌جنوبی رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیاز‌های ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران راهی فینال رقابت‌های انتخابی المپیک شد و تنها یک گام تا حضور در المپیک 2020 توکیو فاصله دارد. ایران در دیدار پایانی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های قطر و چین برود.

ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ 22 بر 25 به سود کره جنوبی

بازی به صورت بسیار نزدیک از سوی هر دو تیم آغاز شد. هیچ تیمی دوست نداشت که در ست اول این مسابقه بازنده شود. در امتیاز 8 بر 7 به سود کره‌جنوبی، هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. کره‌ای‌ها بعد از وقت استراحت اول روند صعودی خوبی گرفتند و در امتیاز 16 بر 10 به سود آنها، هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ایران اختلاف را به عدد 3 رساند و در امتیاز 18 بر 15 سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود کره جنوبی تمام شد.

ست دوم؛ 25 بر 21 به سود ایران

برتری در شروع ست دوم‌ با ایران بود. کره‌ای‌ها اختلاف را کم کردند تا در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا اینکه در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ 25 بر 18 به سود ایران

رقابت در ست سوم بین تیم‌ها بسیار نزدیک بود، اما در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران در ست سوم ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 13 بر 7 به سود ایران، سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 16 بر 8 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد.

ست چهارم؛ 22 بر 25 به سود کره جنوبی

ایران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کار را در ست چهارم تمام کند، اما کره اجازه این کار نمی‌داد. در امتیاز 8 بر 6 به سود کره‌جنوبی، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 16 بر 13 به سود کره‌جنوبی تیم‌ها راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود کره جنوبی خاتمه پیدا کرد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم؛ 15 بر 13 به سود ایران

ست پنجم با برتری 2 امتیازی ایران آغاز شد و بلافاصله سرمربی تیم کره درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها جای خود در زمین را تعویض کردند. بازی در امتیازات پایانی نفسگیر و نزدیک دنبال شد اما این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 13 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های چین و قطر از ساعت 15:30 به مصاف هم خواهند رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار