فرمانده انتظامی استان مرکزی
 حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هوشمندسازی از بایسته‌های مهم در افزایش نظارت‌های ترافیکی است
کد خبر: ۸۰۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 14 December 2019

هوشمندسازی ضرورتی در ارتقای ایمنی ترافیک است

حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسوولان راهداری استان بر ضرورت اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی به عنوان یکی از عوامل بروز سوانح رانندگی تأکید کرد و گفت: هوشمندسازی از بایسته‌های مهم در افزایش نظارت‌های ترافیکی است.  

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی نتیجه تلاش عوامل راهداری است، بیان داشت: اولین موضوع مهم در رفع معایب زیرساخت‌ها تعامل و همدلی و نظارت بر ایمنی تردد‌های جاده‌ای توسط پلیس و راهداری است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: تمام تلاش پلیس این است که ضمن برقراری امنیت و آرامش، مشکلات مردم را به خصوص در زمینه راه و جاده‌ها رفع کرده و با تعامل بیشتر ایمنی را در حمل‌ونقل جاده‌ای برای مردم ایجاد کنند.

مفخمی شهرستانی با اشاره به کاهش ۲ درصدی میزان کشته‌شدگان سوانح رانندگی در استان  اظهار داشت: باید تلاش کرد با اصلاح زیرساخت‌ها و رفع معایب در محور‌های پر حادثه برنامه‌ریزی هر چه کاربردی‌تر برای ارتقاء ضریب ایمنی جاده‌ها حاصل شود.

وی برنامه‌ریزی کاربردی و اصلاح معایب موجود در بروز سوانح را یکی از ضرورت عنوان کرد و افزود: بایستی برنامه‌ریزی‌های به صورت مدون و بلند مدت صورت پذیرد تا با همدلی و همراهی به نتیجه‌ای مطلوب و عملی در آتی دست یابیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: همه مسوولان با برنامه‌ریزی‌های راهبردی و عملیاتی موظف به رفع این دغدغه و دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب در این زمینه می‌باشیم.

مفخمی شهرستانی نگاه علمی و راهبردی در افزایش ضریب ایمنی ترافیک را یکی از مؤلفه‌های هوشمند سازی دانست و گفت: با هوشمند سازی علاوه بر جبران کمبود نیروی انسانی در کنترل محور‌های مواصلاتی می‌توان اشراف کامل و جامعی بر تمام تردد‌ها و رفتار ترافیکی شهروندان اعمال کرد.

وی با تأکید بر گسترش حضور میدانی و عملیاتی فرماندهان و مسئولان امنیت ترافیکی بیان داشت: با هم‌پوشانی و مدیریت میدانی به خصوص در نقاط حادثه‌خیز می‌توان از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همه مسئولان با کار انقلابی، جهادی و مسئولیت‌پذیری در حیطه وظایف خود می‌توانند گامی اثربخش در دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب و کاهش معضلات جاده‌ای و ترافیکی بردارند.

مفخمی شهرستانی با بازتاب خدمات‌رسانی‌های تلاشگران در عرصه نظم و امنیت اجتماعی گفت: این گونه خدمات بایستی روشن و به صورت گسترده بازتاب رسانه‌ای داشته باشند تا مردم در جریان تلاش‌های امدادی شبانه‌روزی پلیس و راهداری و سایر دستگا‌های خدماتی قرار گیرند

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار