مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره شهدای استان مرکزی:
مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با تأکید بر اینکه خودکفایی امروز کشور به برکت دفاع مقدس است گفت: ابتکاراتی که در زمان جنگ اتفاق افتاد سبب شد تا رزمندگان خودشان را باور کنند و بعد دوران دفاع مقدس همان روحیه خودباوری در مردم کشور ادامه پیدا کرد تا امروز توانستیم به این مرحله از اقتدار و پیشرفت برسیم
کد خبر: ۸۰۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 14 December 2019
 
 

 

لطف‌الله قدیری مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در دفاع مقدس بعد از شروع جنگ تحمیلی پیامی از سوی حضرت امام (ره) صادر شد که همه به جبهه‌ها بروند و آن زمان هم که یک سال از عمر تشکیل جهاد سازندگی بیشتر نمی‌گذشت شورای مرکزی وقت مصوبه‌ای را مبنی بر حضور مؤثر همه جهاد‌های سازندگی در دفاع مقدس را صادر کردند.
وی افزود: از استان‌های مختلف کشور جهادگران راهی جبهه‌ها شدند که یکی از استان‌های نیز استان مرکزی بود که در دفاع مقدس نقش‌های مؤثری را ایفا کردند که این نقش امروز باید تبیین و بازخوانی شود.

قدیری بابیان اینکه جهادگران جهاد سازندگی اکثراً قشر تحصیل‌کرده و دانشجو بودند که با طرح‌های نوین و ابتکارات فنی مهندسی، رزمندگان اسلام را درحین عملیات یاری می‌کردند گفت: در طول دوران دفاع مقدس همکاران جهاد سازندگی به صورت خاص و رسمی وارد جبهه می‌شدند و می‌جنگیدند و ما هم به دلیل فعالیت‌های خاصی از جمله خدماتی، پشتیبانی، فرهنگی و مهندسی که داشتیم توانستیم از نیرو‌های فنی استفاده کنیم و حضوری خاص تری داشته باشیم که علاوه بر جهادگران رزمندگان دیگری هم به ما می‌پیوستند.

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره شهدای استان با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با رویکرد ملی و محوریت معرفی حضرت امام (ره) که مربوط به این استان است کار بسیار سنگینی بود، گفت: الحمدالله مجموعه استان و به خصوص همت و اراده قوی فرمانده سپاه روح الله توانست در این راه استان خوش بدرخشد.

قدیری افزود: اگرچه باید مجموعه استان مرکزی در خصوص حضرت امام (ره) به طور ویژه‌تر بپردازد چراکه این کنگره یکی از قسمت‌های اصلی آن به نقش حضرت امام (ره) می‌پردازد و باید در این قسمت بیشتر کار شود اگرچه برنامه‌های محتوایی بسیار مناسبی در این خصوص در گام دوم کنگره برنامه ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه کنگره در طول این چند سال برکات زیادی برای همه داشته گفت: همانگونه که در دفاع مقدس توانستیم توان و ظرفیت‌های نیرو‌های خودی را باور کنیم در این کنگره هم توانستیم آن عملکرد درخشان استان در جنگ را بازخوانی کنیم و به نوعی دوباره ظرفیت‌ها را به رخ بکشانیم.

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ادامه داد: در دفاع مقدس رزمندگان استان مرکزی در حوزه رزم، مهندسی، صنعتی اقدامات بسیار درخشانی انجام دادند که یکی از آثار و برکات کنگره بازخوانی این عملکرد‌ها برای نسل جدید بود.

وی با اشاره به اینکه کنگره این فرصت را ایجاد کرد که اکنون ما موضوعات تفکیک شده‌ای را برای تحقیقات بعد از کنگره انتخاب کنیم، گفت:  امروز کار تحقیقاتی بر روی آن‌ها انجام می‌دهیم و می‌توان گفت: ۳۰ موضوع تفکیک شده در بحث مهندسی رزمی اکنون در دستور کار قرار گرفته که در کارگروه سنگر سازان بی سنگر دنبال می‌شود.

قدیری با اشاره به برکات دیگر برگزاری کنگره بیان داشت: کنگره شهدای استان این زمینه را فراهم کرد که توانستیم به صورت فنی و امروزی به مباحث دفاع مقدس بپردازیم چراکه اگر امروز بخواهیم ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم باید از ابزار‌های نوین استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خودکفایی امروز کشور به برکت دفاع مقدس است گفت: ابتکاراتی که در زمان جنگ اتفاق افتاد سبب شد تا رزمندگان خودشان را باور کنند و همان روحیه خودباوری در مردم کشور ادامه پیدا کرد تا امروز توانستیم به این مرحله از اقتدار و پیشرفت برسیم.

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره در این خصوص تصریح کرد: هرکجا که مردم در صحنه‌ها حضور پیدا کردند توانستیم در عرصه‌های مختلف افتخار آفرینی کنیم و در واقع حضور مردم در هر صحنه‌ای ما را به خودکفایی رسانده که امروز این حضور نیز باید با قوت بیشتری ادامه دار باشد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر کنگره نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس بیان داشت: این اجلاسیه بامحوریت سردار جهادگرشهیدحاج اسدالله هاشمی ازشهدای گران قدر بخش خنجین فراهان در روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ در فراهان برگزار شد.

قدیری با بیان اینکه شهید اسدالله هاشمی از شهدای شاخص جهادگر استان مرکزی از خطه فراهان است افزود: این اجلاسیه با مسئولیت جهاد کشاورزی درمسجدقمربنی هاشم شهر فرمهین برگزار شد و همه دستگاه‌های شهرستانی هم برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه مشارکت داشتند.

وی با اشاره به خدمات شهید هاشمی در دفاع مقدس گفت: شهید اسدالله هاشمی در جنگ تحمیلی مسئولیت ترابری سنگین دفتر مرکزی جهاد سازندگی را بر عهده داشت، این شهید بزرگوار در عملیات والفجر ۸ در فاو با برپایی و احداث پل‌های مهم و استراتژیک و در کربلای (۱)، (۲)، (۳)، (۴)، (۵) زیباترین حماسه‌های تاریخ را آفرید.

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره خاطر نشان کرد: سرکشی از ۷۶ خانواده شهید جهاد کشاورزی، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان در اجلاسیه، ساخت گنجینه‌های دفاع مقدس و توزیع این گنجینه در سازمان‌ها، نام‌گذاری اماکن به نام شهدا، چاپ ۲ عنوان کتاب، تولید ۳ محصول فرهنگی در قالب نشریه از برنامه‌های این اجلاسیه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار