کد خبر: ۸۰۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ 10 December 2019
آرمان ملی- مطهره شفیعی: همیشه باید نشانی از آن‌ها باشد؛ در هر انتخاباتی و... اکنون هم برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها محمود احمدی‌نژاد برای ورود به مجلس ثبت نام نکرد. اما خواهرش یعنی پروین احمدی‌نژاد برای حوزه گرمسار کاندیدا شد. خواهری که در هر حالت مدافع برادر است و سال ۹۲ که درصدد کاندیداتوری برای شورای شهر چهارم بود، در پاسخ به سوالی مبنی بر نقاط قوت و ضعف دولت خاطرنشان کرد: ابتدا باید نقاط قوت را گفت؛ پرکاری، تلاش، مجاهدت و ۸ سال کار حماسی، مردم‌داری و خدمت برای مردم از نقاط قوت دولت است. همچنین دولت‌های نهم و دهم دنبال یارگیری، حزب و گروه درست کردن و جیب خود را پر کردن نبود و در واقع به فکر خدمت به مردم بوده است. وی گفت: ساده‌زیستی به معنای اینکه مسئولیت را در نظام برای خود لقمه چرب ندانیم دیگر نقطه قوت این دولت بود؛ احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای شجاعانه ایستاد و اینکه از حق مردم دفاع شود شجاعت می‌خواهد. پروین احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه درست است که شما خواهر آقای احمدی‌نژاد هستید، اما نقطه ضعف دولت چیست که وی پاسخ داد: چیزی به ذهنم نمی‌آید.
قبلا هم کاندیدا شد؛ رای نیاورد!
پروین احمدی‌نژاد در برخی رفتار‌ها مانند برادر است و برای شنیده شدن نام خانوادگی احمدی‌نژاد در مجلس از گرمسار کاندیدا شد که مشخص نیست تایید صلاحیت شود یا رای بیاورد. پروین احمدی‌نژاد را کسی نمی‌شناخت، اگر خواهر رئیس دولت‌های نهم و دهم نبود. نسبت خونی، این خواهر و برادر را، هم در ظاهر به هم شبیه کرده است، و هم در رفتار و گفتار. شاید به‌خاطر همین نسبت خونی بود که پروین در حمایت از محمود احمدی‌نژاد کم نگذاشت و خواهرانه از او دفاع کرد. از تلاش برای تمدید ریاست‌جمهوری برادرش در انتخابات ۸۸ گرفته، تا شهید خواندن او، آن‌هنگام که او را در روز‌های آخر مسئولیتش «شهید تهمت» خوانده و با رجایی و بهشتی مقایسه کرده بود. تنها مسئولیتی که او را در قاب تصاویر ثبت کرد، عضویت در شورای شهر سوم تهران بود. پروین احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه گرمسار یعنی زادگاه خانوادگی‌شان کاندیدا شد. اما پس از شمارش آرا غلامرضا کاتب با ۱۶ هزار و ۲۲۸ رأی نفر اول و پروین احمدی‌نژاد با ۱۵ هزار و ۵۰۰ رأی نفر دوم شده و از ورود به بهارستان محروم شد. پروین به نتیجه انتخابات اعتراض کرد: «در روز و شب برگزاری انتخابات در حوزه گرمسار، تخلفات انتخاباتی از سوی برخی نامزد‌های این حوزه مشاهده شد که این امر خلاف قانون بوده و بنده اعتراض خودم را نسبت به این موضوع تسلیم مسئولان برگزاری انتخابات خواهم کرد...» اگرچه حاصلی از این اعتراض برای پروین به دست نیامد. او پس از این ناکامی نه‌تن‌ها سرخورده نشد، بلکه بار دیگر تصمیم گرفت تا در انتخابات شورا‌های شهر و روستا از حوزه تهران نامزد شود. البته در این انتخابات هم نتوانست توفیقی به دست بیاورد.

 

داماد حاشیه‌ساز پروین
یکی از حواشی اطراف پروین احمدی‌نژاد مربوط به داماد مداحش یعنی احد قدمی است. در شهریور سال جاری خبری درباره او منتشر شد: احد قدمی، مداحی که لعن او بر خلفا روی آنتن زنده شبکه پنج، جنجالی به راه انداخت و باعث برکناری مدیر شبکه و پاسخگویی معاون سیما شد، امسال اجازه مداحی در هیأت‌ها را ندارد. مشخص است که او از سوی مقامات قانونی از مداحی منع شده؛ وگرنه هیچ مداحی که اسم و رسمی هم دارد یک ماه محرم را از دست نمی‌دهد. قدمی با تأیید این نکته که به خاطر ماجرای شبکه پنج محروم است، به ایرناپلاس گفت: امسال مداحی ندارم و باید تا برگزاری دادگاه صبر کنم. وی ضمن ابراز ناراحتی از روند رسیدگی به پرونده‌اش افزود: من واگذارشان کردم به حضرت زهرا (س) و غیر ایشان کسی و جایی را ندارم که پیگیر کارم باشد. هر چه می‌خواهند اذیت کنند، یا ماجرا را سیاسی کنند یا هر چی... ان‌شاءا... خود حضرت زهرا (س) جوابشان را می‌دهد.

 

چرا احمدی‌نژاد کاندیدا نشد؟
در آبان ماه روح‌ا... حسینیان عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید محمود احمدی‌نژاد با توجه به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور دارد برای انتخابات و حضور فعال‌تر در عرصه سیاست اقبالی داشته باشد، گفت: طبق آمار نظرسنجی که می‌گویند اقبال خیلی زیاد است ولی اینکه آیا زمینه فراهم می‌شود یا خیر یک مساله دیگر است. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از زمینه، شورای نگهبان است، اظهارکرد: بله. اما احمدی‌نژاد تصمیمی برای حضور نداشت و تابناک نوشت؛ «احمدی‌نژاد اصولا هیچ‌گاه اصالتی برای مجلس شورای اسلامی قائل نبود و این مساله را هم پنهان نمی‌کند. وی یک بار در زمان ریاست جمهوری‌اش در واکنش به سوالی که دولت وی در حال فعالیت تبلیغاتی برای انتخابات مجلس است به صراحت گفت که نماینده آماده برای او ارزان‌تر تمام می‌شود تا بخواهد برای رای آوردن فهرستی در انتخابات مجلس هزینه مالی و یا زمانی بکند. احمدی‌نژاد همان زمان هم تصور می‌کرد که قدرت اجرایی به راحتی می‌تواند با امکاناتی که دارد، نظام قانونگذاری و نمایندگان مجلس را در اختیار بگیرد. محمود احمدی‌نژاد علاوه بر اینکه برای خود مجلس اصالتی قائل نیست، حضور در مجلس را فرصتی برای تداوم چالشگری خود نمی‌داند. او از پیش می‌داند که به فرض حضور در مجلس، رقبای مختلف این امکان را که وی به ریاست مجلس برسد، به وی نمی‌دهند و این برای کسی که این روز‌ها به‌رغم هشت سال حضور در راس دولت، می‌خواهد خود را در قالب اپوزسیون احیا کند، آورده‌ای ندارد و به همین خاطر در گفت‌وگویی که با یک عضو شورای مرکزی گفتمان امام و رهبری انجام داده گفته که شرایط کشور خاص است و او برنامه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس ندارد و حتی پیشتر هم رفته و اعلام کرده که از هیچ یک از اعضای دولتش که کاندیدا شده‌اند حمایت نخواهد کرد. احمدی‌نژاد به دنبال گذر زمان است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار