معاون عمراني استاندار :
زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی، گفت: میزان تولید پسماند تک تک واحدهای صنعتی این استان باید مشخص و به کارگروه مدیریت پسماند اعلام شود.
کد خبر: ۸۰۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 03 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان مرکزی تولید پسماند ویژه دارند اما مدیریتی بر پسماند خود ندارند که این رویه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: خروجی پسماندهای صنعتی استان باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص شود و این سازمان باید اشراف کامل بر وضعیت پسماندهای صنعتی داشته باشد.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی باید در راستای جذب سرمایه‌گذار برای سایت‌های مدیریت و دفع پسماندهای صنعتی ویژه نیر اقدام کند.

وی گفت: استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است اما در زمینه پسماندهای صنعتی در این استان خیلی کار ویژه‌ای صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: محیط‌زیست باید نسبت به کارگروهای ذیل مدیریت پسماند این استان نیز حساسیت‌های ویژه را به کار گیرد.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: واحدهای صنعتی که در راستای پسماند خود به وظایف قانونی عمل نمی‌کنند باید برخورد قهری با آنها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: رعایت استانداردهای زیست‌محیطی کار سختی نیست اما دپوی پسماندهای صنعتی در مقابل و حاشیه شهرک‌های صنعتی نشان دهنده نبود نظارت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید نسبت به تخصیص اعتبار برای مطالعه جانمایی مکان‌های دفن و دفع پسماندهای صنعتی و ویژه به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اقدام کند.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان مکلفند پسماند عادی واحدهای صنعتی  مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و سایر واحدهای صنعتی را جمع‌آوری و به مکان‌های دفن منتقل کنند.

وی گفت: کمیته پسماند صنعتی باید در سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقیم برگزار شود و در این کمیته بحث پسماندهای کشاورزی و عفونی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: بسیاری از پسماندهای صنعتی این استان قابل بازیافت است که باید مشخص شوند.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: بحث مدیریت پسماند کشاورزی نیز از دیگر ضروریات در این استان است که خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: بحث جایگزین‌ها در نحوه تولیدات کشاورزی و اصلاح روش‌ها برای حفظ مسایل زیست محیطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید از طریق کارکارشناسی آموزش‌های لازم به کشاورزان داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی هم در این نشست گفت: مدیریت پسماند صنعتی این استان برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

" رضا میرزایی" افزود: بیشتر نقاط حاشیه شهرک‌های صنعتی این استان آغشته به پسماندهای خاص است و انتظار است سازمان صنعت، معدن و تجارت به این مهم توجه جدی کند.

وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان مرکزی در سامانه مدیریت پسماند محیط‌زیست ثبت‌نام نکرده‌اند و این امر موجب شده بانک اطلاعاتی دقیقی از پسماندهای صنعتی استان مرکزی وجود نداشته باشد.

در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی مقرر شد حجم و نوع پسماندهای صنعتی استان مرکزی برای نشست بعدی مشخص و به کارگروه اعلام شود.

گفتنی برگزاری نشست‌های مستمر مدیریت پسماند کشاورزی و صنعتی در جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار