فرمانده سپاه روح‌الله:
فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه امروز ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تبدیل به یک قرارگاه جامع فرهنگی شده است گفت: افراد، کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلفی در این قرارگاه، کار‌های فرهنگی عمیقی انجام می‌دهند
کد خبر: ۸۰۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 01 December 2019

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله امروز در یازدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: امروز مجموعه کار‌های محتوایی انجام‌شده در ذیل کنگره به یک جریان تبدیل‌شده است هرچند روز یک باری طرح‌ها و ایده‌های تازه‌ای برای برنامه‌های گام دوم کنگره ارائه می‌شود که قابل‌تقدیر است.
کریمی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای در خصوص پرداختن به اندیشه امام در کنگره انجام‌شده است اظهار کرد: تهیه بیش از ۱۵ کتاب و ارائه بیش از صد‌ها مقاله تخصصی بخشی از این‌کاره‌ای محتوایی است.

وی ادامه داد: تهیه اطلس جامع حضرت امام می‌تواند در کنار کار‌های محتوایی کنگره جای بگیرد و درواقع این کار یک ضرورت است چراکه هرچقدر ما بر روی اندیشه حضرت امام کارکنیم هنوز هم جای کار باقی است و تهیه اطلس جامع می‌تواند اقدامی مؤثر برای شناختن امام به نسل جوان باشد که باید رویکرد‌های اطلس با محوریت جوانان و نوجوانان باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله بیان کرد: استفاده از شخصیت‌های برجسته علمی و فکری که به‌طور ویژه‌بر روی شخصیت حضرت امام کارکرده‌اند می‌تواند مسیر را برای ما مشخص کند تا بتوانیم اقداماتمان را طبق چارچوب و افق اصلی برداریم.

کریمی با اشاره به اینکه منظومه فکری امام و مقام معظم رهبری افقی به سمت تشکیل تمدن اسلامی دارند بیان کرد: لذا ما هم باید کلیه کار‌های محتوایی را با افق تشکیل تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.

وی بابیان اینکه اردو‌های یک‌روزه برای دانشجویان فرصتی مناسب را ایجاد کرده و باید از این ظرفیت بی نظیر بهره درست را ببریم افزود: برنامه ریزی برای استفاده ۶۰ هزار دانشجو از اردو‌های گردشگری شهید مجید ایزدپناه مد نظر دانشگاهیان است که می‌تواند سرمایه گذاری مناسبی برای تربیت نسل انقلابی ایجاد شود.

فرمانده سپاه روح الله با تاکید بر اینکه آثار و برکات فعالیت‌های محتوایی کنگره روز به روز در حال نمود پیدا کردن است بیان کرد: یکی از همین نماد‌ها درگیرشدن دانشگاه‌ها با موضوع امام و شهدا است که دستاورد‌های مناسبی هم داشته است.

کریمی اضافه کرد: امروز در استان مرکزی جریان سازی خوبی به برکت کنگره شهدا شکل گرفته که باید این جریان تقویت شود و استمرار پیدا کند.

وی یادآور شد: نمایشگاه سیره و سبک زندگی کربلایی کاظم ساروقی محتویات آن آماده شده که به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و همه به خصوص دانشجویان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

فرمانده سپاه روح الله اضافه کرد: در گام دوم کنگره شهدای استان طرح‌های بسیار خوبی در خصوص کربلایی کاظم ساروقی پیشنهاد شده که همه این طرح‌ها باید به شکل یک برنامه جامع دیده شوند تا از هرگونه پراکندگی و موازی کاری پرهیز شود.

کریمی اظهار کرد: آن چیزی که ضرورت دارد این است که کلیه برنامه‌های با محوریت کربلایی کاظم ساروقی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شوند که ماندگار باشند.

وی ادامه داد: نیاز است اصل طرح جامع کربلایی کاظم ساروقی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود تا در مورد اجرایی شدن و جزئیات آن برنامه ریزی شود چراکه فراهم شدن زیرساخت‌ها در این خصوص برای استمرار کار یک ضرورت است.

فرمانده سپاه روح الله پرداختن به حوزه کودکان در برنامه‌های محتوایی کنگره را مهم دانست و افزود امروز می‌توان با ساخت کلیپ‌ها و آثار هنری با محوریت کودکان می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ستاد کنگره تبدیل به یک قرارگاه جامع فرهنگی شده است گفت: افراد، کمیته‌ها و کار گروه‌های مختلفی در این قرارگاه کار‌های فرهنگی عمیقی انجام می‌دهند.

کریمی با تاکید بر اینکه سه محور اصلی در برنامه‌های گام دوم کنگره پیش بینی شده که کارقرآنی با رویکرد کربلایی کاظم ساروقی، کار فرهنگی با محوریت امام و پرداختن به شهدا از جمله این محور‌ها هستند بیان کرد: هم افزایی زیرمجموعه‌های کنگره در این سه محور یک ضرورت است و برنامه ریزی‌های لازم برای برنامه‌های سال آینده با این ۳ محور انجام شود.

وی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری را پرداختن به معارف انقلاب در دو بعد مبانی انقلاب و تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: کنگره شهدای استان در خصوص تاریخ انقلاب کار‌های خوبی انجام داد، ولی نیاز است بر روی مبانی بیشتر کار شود.

کریمی افزود: طرح ولایت یک کار تشکیلاتی عمیق در راستای کار کردن بر روی مبانی انقلاب است و انتظار این است در گام دوم نیرو‌های انقلاب تجهیز شوند و طرح ولایت می‌تواند این کار بزرگ را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز طرح ولایت یک تکانه‌های فرهنگی در کشور ایجاد کرده که اگر این حرکت استمرار پیدا کند قطعاً به نتایج خوبی دست پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار