مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره شهدای استان مرکزی:
مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره شهدای استان گفت:انجام پروژه‌های مهندسی صنعتی در دفاع مقدس توسط نیرو‌های داخلی اهمیت خودکفایی را نشان می‌دهد چراکه در دفاع مقدس هرجایی که به غربی‌ها وابستگی داشتیم کار تا بیش از ۲ سال به عقب می‌افتاد
کد خبر: ۸۰۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵ 30 November 2019

غلامرضا مالکی مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در آغاز دفاع مقدس دفتری در ماشین سازی اراک برای انجام کار‌های تحقیقاتی و دفتری در شهرک صنعتی برای انجام کار‌های اجرایی احداث کردیم که ابتدای کار ۴۰ نفر از نیرو‌های سپاه و بسیج به کمکمان آمدند.
وی افزود: بعد از عملیات رمضان یک انگیزه‌ای در وجود ما شکل گرفت که احساس کردیم نقش مهندسی تکنولوژی در دفاع مقدس بسیار خالی است و لذا با پیگیری مستقیم شهید زین الدین و با حکم شهید صادقی حکمی برای بنده برای پیگیری طرح‌های مهندسی در دفاع مقدس زده شد.

مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره شهدای استان اظهار داشت: با بررسی دقیق شرایط مهندسی و جوانب تجهیزاتی که عراق در دفاع مقدس به کار گیری کرده بود توانمان را بر این گذاشتیم از سایر ظرفیت‌های مهندسی تکنولوژی در این خصوص استفاده کنیم تا بتوانیم این خلاء را پر کنیم.

وی ادامه داد: برای این کار می‌بایست امکانات و ظرفیت‌هایی که در استان مرکزی وجود داشت را بررسی کردیم که برای عملیاتی کردن آن‌ها ۲۰۰ نفر از اقشار مختلف مکانیک، جوشکار، مهندس، شیمی دان و ... شناسایی شدند که برنامه ریزی‌ها برای استفاده از آن‌ها شروع شد.

مالکی با اشاره به به کارگیری بنیه علمی نخبگان در پروژه‌ها گفت: در دفاع مقدس به محض برخورد با مشکل در دفاع مقدس کارگروه‌ها کار تحقیقات را در اراک انجام می‌دادند و در سریعترین زمان دقیق‌ترین طرح‌ها با استفاده از دانش علمی روز به کار گیری می‌شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه صنعت تکنولوژی ۱۵۰ پروژه شاخص انجام داده افزود: برخی از این پروژه‌ها علیرغم اینکه دشمنان امکانات و مواد اولیه‌ای را در اختیارمان قرار نمی‌دادند با استفاده از ظرفیت‌های درونی انجام می‌شدند.

مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره شهدای استان با اشاره به اینکه سرعت عملی که در انجام پروژه‌ها بود باعث به حیرت درآوردن دشمنانی همچون انگلیس میشد گفت: چراکه تنها انگلیسی‌ها و برخی از کشور‌های غربی تنها توانایی ساخت آن را داشتند.

وی ادامه داد: در برخی از پروژه‌های مهندسی که در استان انجام شد شهر‌های دیگری همچون اصفهان، تبریز، قم، دلیجان، خمین و ساوه نیز دخیل بودند.

مالکی بیان کرد: انجام پروژه‌های مهندسی صنعتی در دفاع مقدس توسط نیرو‌های داخلی اهمیت خودکفایی را نشان می‌دهد چراکه در دفاع مقدس هرجایی که به غربی‌ها وابستگی داشتیم کار تا بیش از ۲ سال به عقب می‌افتاد و لذا امروز نسل جدید باید تلاش کند کشور را در همه حوزه‌ها خودکفا کند.

وی با اشاره به ضرورت احصاء ۱۵۰ پروژه به برکت برگزاری کنگره شهدای استان گفت: به جهت اینکه کار کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان از پنج سال گذشته در استان شروع شده لذا ما در این کارگروه بنا را گذاشتیم که این ۱۵۰ پروژه مهندسی را احصاء کنیم.

مسئول کارگروه تحقیقات و خودکفایی کنگره شهدای استان خاطر نشان کرد: بنده در دفاع مقدس توفیق حضور و نقش موثر در عملیات‌های بیت المقدس، خیبر، رمضان، ثامن الائمه، تپه‌های الله اکبر، حلبچه، کرخه و فتح المبین نیز بوده ام.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار