معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بر اساس مصوبه کارگروه زیربنایی این استان اجرای طرح‌های خدماتی، رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی باید با دریافت مجوز رسمی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همراه باشد
کد خبر: ۷۹۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 11 November 2019

ایجاد طرح‌های خدماتی و رفاهی منوط به دریافت مجوز رسمی از میراث فرهنگی است

مهدی زندیه‌وکیلی روز دوشنبه در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی، افزود: اجرای طرح‌های خدماتی، رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی به‌خصوص در مناطق گردشگرپذیر از موضوعات ضروری برای توسعه استان است و باید سازوکاری اندیشیده شود تا ایجاد این مکان‌ها با مجوز رسمی از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همراه باشد.

وی ادامه داد: امکان نظارت و ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی و نظارت‌های اجتماعی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی که مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ندارند مشکلاتی دارد و می‌طلبد که این نقیصه باید با الزام مجوز حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: برای تسهیل در این مهم باید افرادی که در گذشته نیز اقدام به ساخت مجتمع‌های رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی کرده‌اند نسبت به دریافت مجوز رسمی از میراث فرهنگی اقدام کنند.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن آن در مسیر اصلی تردد جاده‌ای کشور،   توسعه مجمتع‌های خدماتی، رفاهی و اقامتی موجب ماندگاری مسافران و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای استان می‌شود.

وی در خصوص چند دستورکار ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در استان نیز گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران میزبان نیروگاه خورشیدی در استان وظیفه دارند با همکاری ادارت‌کل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی همراهی لازم را با سرمایه گذاران در این بخش داشته باشند.

ساخت مجتمع رفاهی و خدماتی در ساوه، اجرای طرح مجتمع خدماتی و رفاهی در اتوبان ساوه به همدان، اجرای طرح تولید محصولات چرمی در اراضی موسوم به سرسختی شهرستان شازند، اجرای طرح سفره‌خانه صنعتی در اراضی موسوم به حین‌آباد اراک، اجرای طرح مجتمع گردشگری در اراضی موسوم به چشمه‌حق خمین و اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در اراضی موسوم به حسین‌آباد شهرستان خمین از مهمترین مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار