پسته - صادرات
رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: سالانه ۷۰ درصد از محصول تولیدی پسته این شهرستان به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود
کد خبر: ۷۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 10 November 2019

نتیجه تصویری برای پسته زرندیه

 محمود بارانی اظهار کرد: پسته ارگانیک  شهرستان زرندیه دارای شهرتی جهانی است و سالانه ۷۰  درصد از محصول تولیدی پسته این شهرستان به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که ۱۱ هزار هکتار باغ پسته در زرندیه وجود دارد، افزود: ۸ هزار هکتار آن با متوسط برداشت دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم در منطقه پیک و سلطان احمدلو است.  
رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی اظهار کرد: شهرستان زرندیه به دلیل نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی، دارای شرایط مناسبی برای عرضه و صادرات محصول پسته است.
بارانی با اشاره به بهره برداری از پایانه صادراتی پسته زرندیه به عنوان بزرگ‌ترین پایانه صادراتی  پسته کشور خاطرنشان کرد:  همزمان با فصل برداشت این محصول، صادرات پسته  از این پس با برند این شهرستان صادر خواهد شد.
بارانی گفت: به دلیل نبود پایانه صادراتی پسته در شهرستان زرندیه به عنوان قطب تولید پسته استان مرکزی در گذشته، پسته تولیدی  به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شد تا از طریق پایانه صادراتی این استان‌ها به خارج از کشور صادر شود و انتقال پسته تولیدی علاوه بر افزایش هزینه‌ها با برند دیگری انجام می‌شد.
وی با اشاره به ساخت پایانه پسته زرندیه از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار با سرمایه‌گذاری جمعی از پسته کاران زرندیه، اظهار کرد: پایانه صادراتی پسته زرندیه در کیلومتر ۵۵ اتوبان تهران ساوه و در مسیر استان‌های مرکزی، قم، قزوین و تهران و با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی قرار دارد.
رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی کم آبی را از مهم‌ترین موانع فرا روی افزایش تولید پسته دانست و بیان کرد: با خشکسالی سال‌های اخیر بسیاری از چاه‌ها و سفره‌های زیر زمینی با افت آب مواجه شدند که این مهم تاثیر بسزایی در افزایش تولید پسته دارد.
بارانی گفت: در روز‌های اخیر شاهد بارش باران در این خطه بودیم که این امر موجب خوشحالی کشاورزان شد که ادامه این روند می‌تواند تا حدودی مشکل کم آبی را در باغات تشنه زرندیه را رفع کند.
بارانی اجرای طرح انتقال پساب‌های جنوب تهران را عامل رونق بخش کشاورزی و کمک به تامین نیاز‌های آبی حوزه صنعتی این شهرستان برشمرد.
وی اظهار داشت: بر اساس چشم انداز‌ها در صورتی که عملیات انتقال ۲ مترمکعب آب در ثانیه از پساب‌های جنوب شهر تهران به زرندیه محقق شود، علاوه بر تامین نیاز‌های آبی این شهرستان، عامل تحولی موثر در منطقه است.
رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی ادامه داد: تعاونی پسته زرندیه برای تامین هزینه‌های انتقال پساب جنوب تهران با هدف توسعه باغات پسته که به افزایش تولید در گستره سه هزار هکتاری و ایجاد اشتغال برای دست کم ۲ هزار نفر می‌شود، آمادگی دارد.
نتیجه تصویری برای پسته زرندیه
نتیجه تصویری برای پسته زرندیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار