گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از افزایش مصرف گاز در استان خبر داد
کد خبر: ۷۹۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 10 November 2019

تصویر مرتبط

محمدرضا سمیعی گفت: میانگین مصرف گاز طبیعی در روز‌های عادی امسال در استان مرکزی ۱۶ میلیون متر مکعب بود که با سرد شدن هوا در چند روز اخیر به ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد:  بیشترین افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی در روز‌های اخیر مربوط در بخش خانگی بوده است.


 مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی بهره‌گیری از درزگیر برای پنجره‌ها، عایق‌بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، خاموش کردن بخاری در اتاق‌های بدون استفاده، حذف استفاده از شومینه به دلیل مصرف بالای انرژی و بازدهی کم، استفاده از پرده‌های ضخیم و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را از جمله مهم‌ترین راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز در روز‌های سرد سال عنوان کرد.

سمیعی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در واحد‌های تولیدی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی نیز نقش مهمی در کاهش مصرف گاز طبیعی در استان دارد.

۵۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان مرکزی وجود دارد و ۱۰۰ درصد جمعت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
نتیجه تصویری برای گاز خانگی
استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که ۲ هزار واحد آن، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
نتیجه تصویری برای گاز خانگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار