وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۹ وقف جدید امسال در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان به ثبت رسیده است
کد خبر: ۷۹۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 10 November 2019

نتیجه تصویری برای وقف

حجت الاسلام عبدالله واحدی گفت: وقف‌های ثبت شده در بخش های قرآنی، رسیدگی به امور ایتام، خانواده‌های معتادان، خدمات پزشکی و بازسازی عبتات عالیات است.

وی ادامه داد: در دهه وقف امسال نیز چند واقف خیراندیش اقدام به وقف بخشی از اموال خود کرده اند که در صورت ثبت در دفاتر ثبت اسناد رسمی و تایید نهایی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: ۱۳۲ عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف در نقاط مختلف این استان برگزار شد.

حجت الاسلام واحدی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های مختلف، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری نمایشگاه هفته وقف در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) از دیگر اقدامات در راستای توسعه فرهنگ وقف بود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از هفت سوئیت هتل آپارتمان در شهرستان خنداب، برپایی خیمه‌های معرفت در یک بقعه متبرکه در هر شهرستان با حضور روحانیان، برگزاری مسابقه فوتسال جام احسان ماندگار با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اهداء درآمد این مسابقه به کودکان سرطانی، برگزاری مسابقه پیامکی و آزادسازی زندانیان غیرعمد از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تاکید کرد: شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‏ دستگاه‌‏های اجرایی موظف هستند تا در راستای اعتلای این سنت حسنه در جامعه مشارکت کنند.

پنج هزار و ۵۰۳ موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از ۲ هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.

نتیجه تصویری برای وقف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار