نگهداری از حیواناتی مانند سگ و سگ‌گردانی در خیابان و پارک‌ها این روزها یکی از تفریحات برخی جوانان شده که به‎ نظر می‎رسد به‎صورت چراغ خاموش فرهنگ این مرز و بوم را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۷۹۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 09 November 2019

دریک روز تعطیل آفتابی وقتی تصمیم میگیری به کوه بروی و با خانواده هماهنگ میکنی، وسایل را بر میداری آماده رفتن می شوی.
تا اینجای قضیه همه چیز خوب و خوش و خرم است.
ازاینجا به بعد آنچه که بهت زده ات میکند وگاه از آمدن باخانواده درچنین محیطی پشیمانت می شوی، دیدن پدیده زشت سگ گردانی و کوتاهی وگاه بی توجهی متولیان امربه هنجارشکنی عده ای قانون گریز است که قصد دارند بااقدامات غیرقانونی خود فرهنگ ایران اسلامی را زیرپا بگذارند وفرهنگ غربی را ترویج دهند.
سخت است بپذیری باید چشمانت عادت کنند به دیدن صحنه هایی که اصلا انتظارش را نداری.
منطقه گردشگری گردو یکی از مناطقی است که متاسفانه انواع و اقسام سگ ها در اندازه های متفاوت و شکلهای گوناگون را می بینی، گویی به یک منطقه ای گردشگری نیامده ای آمده ای که حیوانات خانگی دیگران راببینی!!
اگر محتاط باشی کم کم بالاتر میروی
هرچه بالاتر میروی سگهایی را می بینید در جثه های بزرگ!
از حرکاتش بی‌قراری می‌بارد. دمش را تکان می‌دهد و تا جایی که بند قلاده اجازه می‌دهد، در مسیرراه بالا و پایین می‌رود. گاه به سمت عابرین آمده وچون قلاده دارد بیشتر جلو نمیتواند بیاید خود این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت برای رهگذران می شود.
خانم و آقای صاحب سگ، حیوان خانگی‌شان را برای گشت و گذار آورده‌ اند،حیوان نیاز به اجابت مزاج پیدا کرده است به همین خاطر هم در گوشه‌ای از راه می‌ایستند تا حیوان خودش را راحت کند!
این تصویر ناخوشایند اما پیش چشم دهها رهگذر رخ می‌دهد، آن هم در شرایطی که سگ در فرهنگ و دین مبین ما نجس شمرده می‌شود و از سوی دیگر علم پزشکی هم ثابت کرده به دلیل وجود بیماری‌های مشترک فراوان بین این حیوان و انسان نگهداری از سگ خطر ابتلای افراد به چنین بیماری‌هایی را افزایش می‌دهد.
این روزها سگ‌گردانی برای برخی جوانان به عنوان یک تفریح به شمار می‎رود و داشتن سگ‌های فانتزی به نوعی نشانه طبقه اجتماعی مرفه است.
نگهداری از حیواناتی مانند سگ و سگ‌گردانی در خیابان و پارک‌ها این روزها یکی از تفریحات برخی جوانان شده که به‎نظر می‎رسد به‎صورت چراغ خاموش فرهنگ این مرز و بوم را هدف قرار داده است.
" سگ گردانی در اراک ممنوع شد "
این تیتر بیشتر خبرگزاری های استان مورخه 13 تیرماه 98 بود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سگ گردانی در اماکن عمومی ممنوع است و با خاطیان برخورد می شود.
عباس قاسمی افزود : با توجه به نارضایتی گسترده مردمی در خصوص روند فزاینده پدیده سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی از قبیل پارک ها، خیابان ها و مجتمع های مسکونی ضوابط قانونی در این زمینه اعمال خواهد شد.
سگ گردانی و سگ بازی در منظر عمومی انحراف از ارزش های اخلاقی و اسلامی است و موجب جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مومنین و شهروندان می شود از سوی دیگر نیز این عمل رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را از جمله حمله و گاز گرفتگی در پی دارد که به استناد ماده ۵۲۲ قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است.
سگ گردانی همچنین از طریق دفع فضولات، ریختن بزاق دهان و سایر ترشحات می تواند عامل بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات را فراهم کند و به همین دلیل، مصداقی از تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است.
قاسمی در این اطلاعیه می افزاید: فرماندهی انتظامی شهرستان اراک مکلف است با ابلاغ به کلیه یگان های تحت امر، موضوع را در دستور کار قرار داده و در صورت وقوع پدیده سگ گردانی، با تحویل سگ به شهرداری و باغ وحش، دارنده آن را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کند.
کاملا مشهد است که ساز کار قانونی برای برخورد با این پدیده نامناسب فراهم است بنابراین از نیروهای انتظامی انتظار میرود نسبت به برخورد با متخلفان اقدامات لازم را به عمل آورند.
تیم کارشناسی تابناک مرکزی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وتلاشهای بی وقفه و مجاهدانه نیروهای انتظامی استان وبه درخواست عموم جامعه پیگیر اجرا و برخورد با متخلفان است.

محسن بهرامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار