غربالگری سلامت
مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۲ هزار دانش‌آموز پایه اول، چهارم، هفتم و دهم در این استان در سال تحصیلی جاری غربالگری سلامت شدند
کد خبر: ۷۹۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 09 November 2019

۵۲ هزار دانش‌آموز استان مرکزی غربالگری سلامت شدند

دکترایراندخت حیدری گفت: این دانش‌آموزان از نظر بینایی، شرایط قد و وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، بهداشت روان، معاینات شکمی و نظام تغذیه‌ای مورد سنجش قرار گرفتند و افراد دارای مشکل برای پیگیری امور درمانی به متخصص ارجاع شدند.

وی توضیح داد: هر ایرانی از بدو تولد پرونده الکترونیک سلامت دارد که به‌تدریج اطلاعات سلامتی و بیماری‌ها در آن درج می‌شود و در مقاطع تحصیلی نیز هرگونه اطلاعات غربالگری دانش‌آموزان به‌عنوان شناسنامه سلامتی در این پرونده ثبت می‌شود.

مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد از کل دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت فعالیت دارند و در سال تحصیلی جاری نیز این طیف از دانش‌آموزان پس از اعلام داوطلبانه آموزش دیده‌اند و مفاهیم بهداشتی و سلامتی را به گروه همسالان خود منتقل می‌کنند.

حیدری عنوان کرد: فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در ۲ شهرستان خمین و ساوه مستقل است و  دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشتر تمرکز خدمات سلامت را در مدارس سایر شهرستان‌های این استان برعهده دارد.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ واحد آموزشی  استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار