مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بارندگی به ۶ هزار هکتار از باغ‌های انار این استان امسال خسارت وارد کرد و ۲۴ هزار تن معادل ۴۰ درصد از محصولات این اراضی آسیب دیدند
کد خبر: ۷۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 07 November 2019

بارندگی به ۶ هزار هکتار از باغ‌های انار استان مرکزی خسارت زد

علی اصغر زارعی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار در استان مرکزی وجود دارد که بارندگی به حدود ۶۰ درصد این اراضی خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محصولات این باغ‌ها دچار خسارت شده است، اظهار داشت: ۶ هزار هکتار از باغ‌های انار استان مرکزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داشته و با مکاتبات انجام شده با این صندوق مقرر شد خسارت صاحبان این محصولات به آنان پرداخت شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار