استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در نشست کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی گفت: سه هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال روستایی با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در نقاط روستایی این استان ایجاد شد.
کد خبر: ۷۹۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 06 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی سید علی آقازاده عصرسه شنبه افزود: از آغاز طرح حمایت از اشتغال روستایی تا کنون سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مصوب، ۲هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال انعقاد قرارداد و ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بیش از سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در نقاط روستایی استان مرکزی ایجاد و پیش بینی می شود تا پایان طرح بیش از پنج هزار فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: صنایع دارای حقوق معوق این استان که در سال گذشته ۶۸ واحد بودند در ۶ ماه نخست امسال به ۳۸ واحد رسیدند.
آقازاده تعداد ماه‌هایی را که صنایع استان در سال گذشته حقوق معوق داشتند را ۲۳۶ ماه عنوان کرد و گفت: این میزان اکنون به ۱۳۵ ماه رسیده و از نظر تعداد نیز سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ نفر و امسال چهار هزار و ۹۰۰ کارگر حقوق نگرفته اند.
وی ادامه داد: استان مرکزی به لحاظ ایجاد کانون خیرین کارآفرین و اشتغال، سومین استان کشور است و نیاز است در این راستا حداکثر تا ۱۰ روز کارگروهی با حضور مسئولان ذیربط و خیران برگزار و با شناسایی خیران، حلقه اولیه این کانون در استان شکل گیرد تا ظرف دو هفته آینده یک گروه خوب از مجموعه خیران آماده شود.
استاندار مرکزی گفت: این استان کارآفرین و ویژه است و بیش از ۳هزار واحد صنعتی مصداق این موضوع است، همچنین نرخ بیکاری در تابستان سال جاری به هشت و سه دهم درصد رسیده و استان به رتبه پنجم و یا ششم ارتقا پیدا کرده است، این در حالی است که میانگین این نرخ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد بوده است و این آمار استان نشان از رون تحول استان در زمینه اشتغال دارد.
وی تصریح کرد: حجم سرمایه و درآمد استان از بابت فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است و تعداد کارآفرینان این صنایع و کشاورزی نیز گسترده است در نتیجه استان برای تشکیل این کانون می‌تواند نقطه خوبی باشد.
مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور نیز گفت: در راستای رفع مشکل اشتغال و ایجاد کارآفرینی باید، ارزیابی و مدیریت نقدینگی، منابع غیرنقدی، منابع انسانی و محصولات تولیدی، وارداتی و خدماتی مدنظر قرار گیرد.
حمید حاجی عبدالوهاب بیان کرد: در سال ۹۵، دو میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب به عنوان مستعد اولیه تحت پوشش کمیته امداد معرفی شدند در حالی اکنون که اکنون یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر مستعد اشتغال داریم و ۹۶۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیکار هستند.
وی اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت خیرین می توان امور مربوط به توانمندسازی مستعدین اشتغال دهکهای پایین جامعه در فضای کسب و کار به ویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و موسسات خیریه در استان را تسهیل کرد.
حاجی عبدالوهاب افزود: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری را مدنظر قرار داد و با خلاقیت و نوآوری در ایجاد و پایدارسازی تقاضاهای جدید و آشنایی با قوانین؛ فضای کسب و کار، در عرضه محصولات در بازارهای هدف موفق عمل کرد.
وی تاکید کرد : باید ساماندهی آموزش مهارتی در کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفته و با کاهش هزینههای آموزشی برای ورود به حوزه کسب و کار به خودکفایی دست یافت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: تعدادی از بانک های دولتی در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ عملکرد ناچیزی دارند که این مشکل کشوری است و مسئولان استان باید در گسترده ملی این موضوع را پیگیری کنند.
قنبر موسی نژاد افزود: بانک مسکن با ۸۲ درصد، توسعه تعاون ۴۲ درصد، رفاه کارگران با ۳۰ درصد و بانک ملی با ۲۱ درصد به ترتیب بیشترین تسهیلات پرداختی و تخصیصی را به خود اختصاص داده اند.
وی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هشت بانک در سطح ملی تفاهم نامه منعقد کرده اما بانک های استان توجهی به این تفاهم نامه ندارند و میزان همکاری آنها در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ‌در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار