روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی طی یادداشتی در پاسخ به سوال خبرگزاری تابناک مرکزی درباره انتصابات دراین اداره کل و مبنا و ملاک گزینش در پست های معاونت و ریاست این اداره کل این مطالب را منتشر کرد.
کد خبر: ۷۹۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 03 November 2019

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی : در پاسخ به مطلب اخیر در خبرگزاری تابناک در خصوص انتصابات در بهزیستی استان مرکزی مطلب خود را با بیانات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در بیانیه گام دوم انقلاب آغاز می نمایم
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان صریحا فرمودند: ( چشم امید به شما جوانها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان که بحمداللّه کم نیستند سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءاللّه )
ایشان با اشاره به جوان شدن نسل ایران و امید به این نسل تصریح کردند: ( مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ سال که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجاد شده در دهه‌ی ۶۰ است، فرصت ارزشمندی برای کشور است. ۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، رتبه‌ی دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمی‌تواند شد )
بیانیه گام دوم انقلاب به حضور جوانان متعهد و انقلابی و متخصص در عرصه مدیریت کلان کشور اشاره دارد و رهبر معظم انقلاب به نیروهای جوان و تازه نفس با ایده‌های نو و فکرهای جدید برای اداره کشور و بر جوان‌گرایی و اعتماد به آنها تاکید می‌کنند. همانطور که به جوانان در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس اعتماد کردیم و اکثر فرماندهان جنگ و رزمندگان ما از نیروهای جوان بوده و به فکر آنها اعتماد کردیم اکنون هم باید به این ظرفیت‌ها اعتماد کنیم و از جوانان متعهد استفاده نماییم
در پاسخ به مطلب انتصابات اخیر در بهزیستی استان مرکزی شایان ذکر است که سرپرست جدید معاونت پشتیبانی بهزیستی دارای 10 سال سابقه در بودجه بندی سازمانی ؛ پشتیبانی و حسابداری و امور مالی در صف و ستاد بوده است و نامبرده دارای کارشناسی ارشد مدیریت گرایش بودجه و مالی می باشد و در خصوص رییس امور مالی نیز که ایشان را کارشناس روانشناسی ذکر نموده اند نامبرده نیز دارای کارشناسی ارشد مدیریت مالی بوده و نیز از جوانان متخصص و کار آمد و از فرزندان و خواهران و برادران همان فرماندهان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس می باشند.

واکنون پاسخ تابناک مرکزی به جوابیه اداره کل بهزیستی 

در پاسخ به روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی باید گفت که چقدر زیباست اگر تمامی منویات رهبر معظم انقلاب مد نظر تمامی مسئولان و دلسوزان نظام و دولت قرار گیرد و اگر چنین میشد قطعا هیچ کدام از مشکلات کنونی دامنگیر کشور و مردم عزیزمان نمیشد. ملاک انتصابات در هر پست ومقامی باید شایسته سالاری باشد ولاغیر.
کاملا صحیح است که باید به جوانان و متخصصان بها داده شود و مسئولیتهایی به آنها داده شود تا کم کم آماده پذیرش پستهای بالاتر و به مراتب مهمتر را داشته باشند در اینجا ذکرچند نکته حائز اهمیت است.
1- در انتخاب افراد جوان آیا صلاح بر این نیست که از میان تمامی کسانی که آمادگی پذیرش یک پست سازمانی را دارند کسی که اصلح تر و توانایی و تجربه بیشتر را دارد انتخاب شود.
ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که در اداره کل بهزیستی نیروهای جوان بسیار زیادی در سطح کارشناس و کارشناس ارشد وجود دارد که تجربه کافی در قسمتهای مختلف را داشته و توانایی پذیرش چنین مسئولیتی را دارند اما با بی مهری و بی توجهی هم اکنون در واحدهای شهرستانی در حال انجام وظیفه هستند درحالی که میتوانستند در ستاد استان باشند و از توانمندی های آنها به شکل بهتری استفاده کرد.
2- انتخاب نیروهای جوان به تشخیص مدیر کل همگی از میان بانوان است و در اینجا آقایان مورد بی مهری قرار گرفته اند و عمدتا در حال ترک اداره کل و ارجاع آنها به واحدهای شهرستانی است. اگر جنسیت ملاک است ونه تخصص که وامصیبتا.
گواه این مدعی انتصابات قبلی است که به صورت مشهود قابل رویت است و کاملا مشخص و گویا این قضیه است.
از معاونت ها که هم اینک در سه پست معاونین و در ریاست امور اداری، مالی،فناوری همچنین در ریاست شهرستانهاتقریبا پنج مورد و در پست های کارشناسی ستاد هم عمدا بانوان هستند.
این موضوع کاملا منطقی است که خانمها در کنار آقایان در پست های سازمانی یکسان باشند واز توانمندی آنها به شکل موثر استفاده شود اما این نوع انتصابات به نظر میرسد که اهداف دیگری داشته باشد.
3- عدم وجود یه سازگار علمی و موثر در قسمت نیروی انسانی هر سازمان واداره کل مبنی بر اینکه از پرونده های کارگزینی افراد و دوره های آموزشی در انتصابات دخیل داده شوند و مبنا وملاک تصدی پست های سازمانی یک مبنای علمی داشته باشد، شنیده ها حکایت از عدم وجودچنین سازکاری در اداره کل بهزیستی استان مرکزی دارد.
تیم کارشناسی تابناک مرکزی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات واحد روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی این مطلب را عنوان میکند که افکار عمومی منتظر پاسخی به مراتب کارشناسی شده تر و قابل پذیرش تر از شما دریافت کنند و توجیح شوند که این اقدامات و انتصابات مبنای علمی وتخصصی دارد. درغیر این صورت تابناک مرکزی همچنان منتظر پاسخی قانع کننده از سوی اداره کل بهزیستی و استانداری مرکزی در مورد این انتصابات در پست های کلیدی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار