مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سال آتی ذخیره‌گاه بلوط شازند به هزار و ۲۱۰ هکتار افزایش خواهد یافت
کد خبر: ۷۹۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 02 November 2019

افزایش ذخیره‌گاه بلوط  شازند به بیش از 1200 هکتار

عبدالحسین محمدی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح ۲۱۰ هکتار از اراضی شازند بلوط کشت شده که ۷۰ هکتار آن به صورت متراکم از سنوات گذشته در این جنگل حفظ شده است.  

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در شهرستان شازند کشت ۲۰۰ هکتار گیاه بلوط در منطقه چپقلی است که پس از انتخاب پیمانکار، اقدامات لازم در این راستا صورت می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با قول مساعدی که از سوی  رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور داده شد، به ذخیره‌گاه بلوط شهرستان شازند، هزار هکتار دیگر اضافه می‌شود که با انجام این طرح توسعه امید است سال آتی ذخیره‌گاه بلوط به هزار و ۲۱۰ هکتار برسد.
محمدی تصریح کرد: از سنوات گذشته ۷۰ هکتار گیاه بلوط در این محدوده به صورت متراکم وجود داشته و در این جنگل محافظت شده که اکنون این ذخیره گاه بلوط به ۲۱۰ هکتار افزایش یافته و امید است با حفظ و نگهداری آن بتوانیم سالانه این میزان را توسعه دهیم.
 وی بیان کرد: در حال حاضر با محدودیت اعتبار مواجه هستیم و در صورتی که اعتبارات لازم در این خصوص ابلاغ شود اقدامات لازم در راستای توسعه جنگل کاری در این منطقه آغاز می‌شود.
حسینی ضمن تقدیر از مشارکت مردم در حراست و نگهداری از محیط زیست منطقه سرسختی علیای شهرستان شازند نیز اظهار داشت: در ابتدا مردم منطقه می‌پنداشتند اداره کل منابع طبیعی از توسعه جنگل کاری در این منطقه ممانعت می‌کند، اما در حال حاضر تعامل مطلوبی با منابع طبیعی دارند و در این راستا نیز پیش قدم هستند که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: مساعدت و همکاری کشاورزان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد با اداره کل منابع طبیعی استان می‌تواند کمک شایانی در حفظ و حراست از اراضی ملی داشته باشد

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار