از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۲۸ استاندار، ۲۷ معاون سیاسی استاندار، ۲۴ مدیر کل انتخابات در استانداری‌ها، ۳۰۰ فرماندار و ۲۰۰ معاون سیاسی فرماندار تغییر کرده‌اند که اعداد قابل تأملی هستند. حرف و حدیث‌ها درخصوص بسیاری از نیرو‌های تازه منصوب نیز کم نیست. به‌نظر می‌رسد با لشکرکشی انتخاباتی دولت روبه‌رو هستیم
کد خبر: ۷۹۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 23 October 2019

تغییر ۹۰ درصد استانداران و معاونان سیاسی آنها، تغییر نزدیک به ۸۰ درصد مدیرکل‌های انتخابات استانداری‌ها و هفتاد درصد فرمانداران کشور نشان از یک عملیات انتخاباتی دارد. نکته قابل تأمل آنکه سابقه سیاسی اکثریت نیرو‌های تازه انتصاب‌شده نشان می‌دهد که به جریان اصلاحات وابستگی دارند.
جالب توجه اینکه پس از این حجم تغییرات معاون سیاسی وزیر کشور در ۱۴ تیر ۱۳۹۸ اعلام کرد: «ما طی بخشنامه‌ای جز در موارد اضطرار هرگونه تغییر فرمانداران و استانداران را متوقف کردیم چرا که عملاً وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است!»
از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲۸ استاندار، ۲۷ معاون سیاسی استاندار، ۲۴ مدیر کل انتخابات در استانداری‌ها، ۳۰۰ فرماندار و ۲۰۰ معاون سیاسی فرماندار تغییر کرده‌اند.
به‌عنوان مثال گفته می‌شود احمد حسین‌زادگان که به سمت استانداری مازندران منصوب شده از حامیان فتنه سال ۸۸ است. پیش‌تر که وی به سرپرستی معاونت سیاسی وامنیتی استانداری منصوب شده بود امام جمعه بابلسر به انتقاد از این انتصاب پرداخته بود و آن را حاصل مشورت با افراد نامناسب دانست و کارنامه وی را در فتنه ۸۸ نامعلوم توصیف کرد. او همچنین خود از کاندید‌های ردصلاحیت شده مجلس است.
نکته قابل تامل در انتصابات اخیر حجم بالای افرادی است که بار‌ها صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس رد شده، اما این‌بار خود در مقام برگزاری انتخابات نشسته است. مثلاً فرمانداران استان خوزستان در آبادان، باغملک، خرمشهر، دزفول، شوش و مسجد سلیمان از کسانی هستند که قبلاً فاقد صلاحیت لازم برای نمایندگی مجلس معرفی شده‌اند. در بین سایر فرمانداران شهر‌های دیگر نیز اسامی به چشم می‌خورد که یا از اعضای حزب منحله مشارکت بوده‌اند و یا در ستاد‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حسن روحانی یا برخی فتنه‌گران مسئولیت داشته‌اند. مسئول ستاد میرحسین موسوی، مدیر سایت منتسب به خاتمی، سابقه‌داران در بحث‌های قومیتی و یا مسئله فتنه، سوابق برخی از این افراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار