زائرین اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۵۵ دستگاه اتوبوس و مینی بوس این استان وظیفه خدمت‌رسانی و جابجایی زائران اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) را برعهده دارند
کد خبر: ۷۸۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 17 October 2019

۲۵۵ وسیله نقلیه مسافری کار بازگشت زائران  اربعین استان مرکزی را انجام می‌دهند

علی زندی فر افزود: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای خدمت رسانی و جابجایی این افراد به استان مرکزی و برعکس آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه افزایش بازگشت زائران اربعین حسینی از استان‌های مرزی، تمامی ناوگان اتوبوس بین شهری از امروز پنج شنبه بیست و پنجم تا یکشنبه بیست و هشتم مهرماه برای جابجایی این افراد از مبادی مرزی اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است همشهریان در این روز‌ها برای سفر‌های بین شهری به جای استفاده از اتوبوس، ازسایر ناوگان عمومی جاده‌ای از جمله مینی بوس و سواری کرایه موجود در پایانه‌های مسافربری بهره‌مند شوند.

زندی فر از افزایش ۴۰ درصدی تردد وسائل نقلیه همزمان با اربعین حسینی (ع) در استان مرکزی خبرداد و گفت: بیش از ۸۱۷ هزار تردد وسایل نقلیه در ۲۴ مهرماه در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:  ۱۳۲ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۱۲۲ هزار و ۲۷۷ وسیله نقلیه نیز خارج شده است.
زندی فر ادامه داد: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده‌های استان ۹۵ کیلومتر بر ساعت و  تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل ۱۰ درصد بوده است.

وی گفت: پرترددترین جاده‌های استان مرکزی در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه تهران- ساوه با یک هزار و ۵۵۹، آزاد راه ساوه –تهران با یک هزار و ۲۴۳ و اراک - بروجرد با یک هزار و ۲۵۷ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: بیشترین سرعت متوسط تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به وسایل نقلیه در آزادراه ساوه به تهران با ۱۰۷ کیلومتر بر ساعت، سلفچگان به اراک با ۱۰۵ و آزادراه تهران به ساوه با ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

زندی فر افزود: جاده دلیجان به سلفچگان با ۵۲ درصد محور اصفهان – دلیجان ۴۹ درصد، محور ساوه - بوئین زهرا با ۴۷ درصد و بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در سال جاری داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور در این مدت ۱۵ درصد بود که این مهم در مسیر‌های عبور جاده‌ای استان مرکزی ۲۹ درصد گزارش شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیر‌های جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار