مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این آئین گفت: روستا قطب مولد اقتصادی است و معرفی داشته‌های کشاورزی، فرهنگی، سوغات و گردشگری این مناطق علاوه بر بهبود سطح زندگی ساکنان محلی در گردش اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال اثرگذاری مستقیم دارد.
کد خبر: ۷۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 17 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی«علیرضا ایزدی» افزود: در جشنواره شکرگزاری انگور هزاوه، باغداران و تولیدکنندگان محصولات خود را در نمایشگاهی با ۸۰ غرفه از منطقه و سوغات از سایر استانهای کشور از جمله کرمان ، یزد، تبریز و .... به معرض دید مردم گذاشته‌اند و تلاش بر این است که زمینه‌های تولید و سوغات این منطقه به شکل مناسب معرفی شود.
وی یادآورشد : در زمینه ی آئین شکرگزاری انگور هزاوه نحوه عملی تهیه برخی فرآورده‌ها و مشتقات انگور از جمله شیره سفید، شیره عسل، انواع باسلق در کنار شیوه‌های پخت کلوچه و نان محلی، انواع آش، غذا و دسر به نمایش درآمده و طیفی از محصولات نظیر انواع ترشی، لبنیات محلی، محصولات کشاورزی مانند بادام، کشمش و گردو در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع برای مردم عرضه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: برگزاری آیین شکرگزاری انگور در روستای هزاوه نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های کشاورزی و گردشگری این روستا دارد.
وی گفت: فروشندگان و غرفه‌داران شرکت کننده در این جشنواره با شناسنامه غرفه و کد محصولات خود را عرضه کرده‌اند.
ایزدی افزود: همزمان با آئین شکرگزاری انگور در خانه امیرکبیرواقع در روستای هزاوه بر روی گردشگران و علاقه‌مندان عرصه فرهنگ و تاریخ گشوده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی بنای منسوب به خاندان امیرکبیر را مرمت و آماده برای تبدیل به موزه و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان کرده‌است.
ایزدی تاکید کرد: این بنا فقط در زمان برگزاری آئین شکرگزاری دایر است و گشایش رسمی آن در ماه‌های آتی خواهد بود.
نمایشگاه شکرگزاری انگور از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در روستای هزاوه دایر است و علاقه‌ مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ از آن بازدیدکنند.
هزاوه واقع در ۱۸ کیلومتری غرب اراک دارای بافت روستایی کوهستانی و آب‌وهوای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار