مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید ۱۲۰ هزار تن انار از باغ‌های این استان در سال جاری هدف‌گذاری شد
کد خبر: ۷۸۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 16 October 2019

تولید ۱۲۰ هزار تن انار در استان مرکزی هدف‌گذاری شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید ۱۲۰ هزار تن انار از باغ های این استان در سال جاری هدف‌گذاری شد

 علی‌ اصغر زارعی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار در استان مرکزی وجود دارد که هشت هزار هکتار این باغ ها بارور و بقیه آنها غیر بارور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۱۵ تن انار در هر هکتار از باغ های این محصول در استان مرکزی برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به کف بر شدن باغ های انار استان در سال های گذشته و رفع آفات در آنها، پیش بینی می شود تا ۲ سال آینده میزان برداشت این محصول در هکتار از باغ های استان تا ۲۰ تن در هکتار افزایش یابد.

زارعی با یادآوری اجرای طرح درجه بندی محصول انار در استان مرکزی گفت : محصول درجه سه و چهار تولیدی استان توسط واحدهای فرآوری به آب انار و رب تبدیل و محصول درجه یک به خارج از کشور صادر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغ هلو در استان مرکزی وجود دارد که سه هزار و ۲۰۰ هکتار این باغ ها بارور و بقیه غیر بارور هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: پیش بینی می شود با توجه به سرمازدگی ابتدای بهار از هر هکتار از باغ های هلو استان امسال ۱۲ تن محصول برداشت شود.

زارعی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ های استان مرکزی زیر کشت محصول سیب قرار دارد که چهار هزار هکتار این باغ ها بارور و بقیه غیر بارور بوده و پیش بینی می شود از هر هکتار از این باغ ها ۱۵ تن محصول برداشت شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار