استاندار مركزي
استاندار مركزي در جمع كارگران شركت آذرآب اراك گفت : شرط واگذاري سهام عمده آذرآب به بخش خصوصي پرداخت حقوق كارگران است
کد خبر: ۷۸۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 14 October 2019

شرط واگذاري سهام عمده آذرآب به بخش خصوصي پرداخت حقوق كارگران است

 

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: برای اینکه این واحدی تولیدی ۲ بار از یک سوراخ گزیده نشود باید در واگذاری سهام بانک کشاورزی به بخش خصوصی توجه ویژه صورت گیرد.

وی بیان کرد: سهام بانک کشاورزی از آذرآب از ۲۶ تا ۳۱ درصد در نوسان است که به طور میانگین ۳۰ درصد است، ۱۰ درصد سهم این شرکت شخصی و حدود ۴۰ درصد دیگر سهام خرد است.

استاندار مرکزی ادامه داد: شنبه هفته جاری نشستی با مدیر عامل بانک کشاورزی کشور در خصوص واگذاری این سهام برگزار شد که با نتایج خوبی همراه بود و شرط‌های استان مرکزی برای این واگذاری ارایه شد.

آقازاده اظهار داشت: در طول چهار ماه گذشته ۲ آگهی مزایده در خصوص واگذاری سهام عمده آذرآب اراک برگزار شده است.

وی تاکید کرد: اجازه داده نمی‌شود تا فردی یا گروهی این سهام را با یک تعهد یا ضمانتی غیرقابل اتکا،  خریداردی کنند و امضا‌های زیادی تاکنون گرفته شده، اما مشکلات همچنان وجود دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فردی که می‌خواهد سهام بانک کشاورزی را خریداری کند باید دارای اهلیت باشد و استان مرکزی چند شرط برای این واگذاری به بانک کشاورزی اعلام کرده است که یکی از آن‌ها بضاعت توان مالی از سوی سهامدار است.

آقازاده عنوان کرد: اگر پول سهامدار جدید در حسابش دیده نشود هر فردی که باشد اجازه واگذاری سهام به آن داده نمی‌شود، و شرط دوم برای واگذاری، آشنایی سهامدار با تجهیزات سنگین و صنایع سنگین است.

وی گفت: حساب سهامدار جدید آذرآب باید شفاف باشد، هیچگونه بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و مالیات نداشته باشد.

استاندار مرکزی افزود: شرط‌های این چنینی زیادی برای واگذاری سهام عمده آذرآب تنظیم شده که به تایید شورای تامین استان مرکزی نیز رسیده است و انتظار است کارگران زحمتکش این شرکت توجهی به شایعات نداشته باشند و بدانند سهام شرکت هپکو به هیچ عنوان برگشت به دولت داده نشده است.

آقازاده تصریح کرد: کارگران آذرآب و هپکو با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند، اما ماهیت کار در این واحد صنتعی متفاوت است و انتظار است کارگران آذرآب خود را با کارگران هپکو مقایسه نکنند.

وی گفت: آذرآب اراک امروز سفارش‌های خوبی دارد و شمار واحد‌های خواستار تولیدات این شرکت در کشور زیاد است، اما هپکو با مشکل بزرگی مانند نداشتن تولید همراه است و اگر تولید محدودی هم داشته باشد فروش آن به سختی امکان پذیر است.

استاندار مرکزی ادامه داد: مشکل آذرآب مدیریتی است و اگر این شرکت اراده کند می‌تواند یکی از صنایع برتر کشور شود.

آقازاده عنوان کرد: کارگران آذرآب اراک امروز خیلی نگرانی بابت پرداخت حقوق ندارند و نگرانی اصلی آن‌ها آینده شرکت و امنیت شغلی است و این واحد تولیدی می‌تواند سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزا تن تولید در کشور داشته باشد و مشتری هم برای محصولاتش وجود دارد.

وی تاکید کرد: انتظار است کارگران آذرآب اجازه دهند شرایط برای واگذاری سهام بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده این واحد تولیدی سخت و همه جوانب قانونی آن نیز رعایت شود و به طور قطع گزینه منتخب به اطلاع کارگران رسانده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار