استاندار مرکزی از آخرین وضعیت صنایع بزرگ استان می‌گوید
استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری سهم عمده هپکو به افراد و گروه‌ها و شرکت‌هایی که صلاحیت این کار را دارند در حال آماده سازی است که این پروسه ممکن است ۳ الی ۴ ماه و کم‌تر یا بیش‌تر طول بکشد و در این مدت زمان، متولی سهام سازمان خصوصی سازی است
کد خبر: ۷۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 14 October 2019

 

سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص خبرهای منتشر شده در برخی از رسانه ها در رابطه با واگذاری شرکت هپکو به دولت، گفت: برداشت ناصحیح و نادرستی در برخی از رسانه ها از موضوع در حال انجام است.

آقازاده تشریح کرد: بر اساس درخواستی که بنده از جناب آقای رئیس جمهور مبنی بر فسخ قرارداد سهام دار عمده هپکو با سازمان خصوصی سازی در جهت هموار سازی راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح تر و با اهلیت تر، داشتم، ایشان نیز این درخواست را پذیرفتند و در نهایت بعد از یک پروسه حدود ۲۰ روزه این اتفاق افتاد و فسخ قرارداد با سهامدار عمده هپکو انجام شد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: به صورت طبیعی، قانونی و حقوقی وقتی که این اتفاق می افتد سهام به صورت خودکار به فروشنده برمی گردد که در حال حاضر سازمان خصوصی سازی است. باید گفت  این اتفاق به آن معنی نیست که سهام دولتی می شود و یا که به دولت بر می گردد. این را با صراحت عرض می کنم که این سهام به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی سهم ۶۰ درصدی برگشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر زمینه های مناسب و مطلوب آن برای واگذاری این سهم به افراد و گروه ها و شرکت هایی که صلاحیت این کار را دارند در حال آماده سازی است که این پروسه ممکن است ۳ الی ۴ ماه و کم تر یا بیش تر طول بکشد و در این مدت زمان، متولی سهام سازمان خصوصی سازی است.

آقازاده ادامه داد: ان شاءالله با مکانیزم های دقیقی که در این زمینه در حال انجام است امیدواریم که یک گروه و یا یک کنسرسیوم و یا یک فرد و یا شرکتی که بتواند هپکو را با توجه به نیازها و ظرفیت های بالایی که این شرکت دارد و نیاز هایی که حوزه عمرانی کشور به محصولات هپکو دارد، بیاید و بعد از مراحل گزینش و استعلام های لازم این واگذاری انجام شود.

وی تصریح کرد: شورای تامین استان هم بر اساس مصوبه کارگروه ملی در تعیین سهامدار جدید هپکو نقش دارد و نظر استان مرکزی در این زمینه اخذ خواهد شد.

استاندار مرکزی در خصوص سهام شرکت صنایع آذرآب اراک نیز گفت: در مورد سهام آذرآب همچنان صحبت ها و رایزنی ها ادامه دارد و ما دو روز پیش با سهامدار عمده آذرآب که بانک کشاورز ی است جلسه ای داشتیم و در آنجا مکانیسم ها و راهکارها و شرایطی که سهامدار جدید آذرآب در موضوع خرید سهام و تملک سهام می تواند داشته باشد را با مدیرعامل بانک کشاورزی مطرح کردیم و به یک چارچوب مناسبی رسیدیم.

وی اضافه کرد: شرایطی که ما پیشنهاد دادیم به تایید شورای تامین استان رسیده است و شرایط نسبتا خوبی است و اگر با این شرایط هر کسی بیاید، این جا این قول را می دهم که آذرآب حتی بهتر از زمانی که دراختیار دولت بود اداره شود. منتهی فکر می کنم که این شرایط باید پروسه ای حدود ۲ ماهه را طی کند و بعد از اینکه به تایید بورس برسد به صورت آگهی مزایده در بورس مطرح می شود و کسانی که بر طبق این شرایطی که الان مشخص شده است و حتما بورس اعلام خواهد کرد، وارد شوند فکرمیکنم که ان شاءالله مشکل آذرآب را هم بعد از این واگذاری جدید سهام به بخش خصوصی نداشته باشیم.

آقازاده در خصوص مشکلات سهام برخی از صنایع بزرگ دیگر استان گفت: در خصوص واگن پارس توافق شد که به شرکت مپنا واگذار شود و در حال حاضر مذاکراتی بین نمایندگان سازمان گسترش صنایع کشور با نمایندگان مپنا در حال انجام است که فکر می کنم قیمت آخرین اختلاف نظر بین این دو ارگان بود که ما ورود می کنیم و حتما مشکل قیمت و کارشناسی قیمت را هم ان شاءالله برطرف می کنیم.

وی اظهار کرد: فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور و به زودی شاهد واگذاری واگن پارس به گروه مپنا خواهیم بود.

استاندار مرکزی در خصوص ماشین سازی اراک نیز خاطر نشان کرد: در خصوص ماشین سازی نیز باید گفت که آنجا تجمعی نداشتیم و در حال حاضر هم سفارشات خوبی را دارد و کادر مدیریت آنجا نیز در تلاش برای اخذ سفارش های مناسب هستند. ظرفیت ماشین سازی اراک ظرفیت بسیار خوبی است و نیاز صنایع سنگین کشور هم به تولیدات ماشین سازی بسیار بالاست که فکر می کنم هم آذرآب و هم ماشین سازی اگر مدیریت های خوب و قوی و فعالی داشته باشند ما هیچ مشکلی هم در سفارش و هم در فروش محصول برای آن دو کارخانه نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار