مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان برای کشت نهال در اراضی بحرانی در بخش کویری تالاب میقان اراک اختصاص یافت
کد خبر: ۷۸۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 12 October 2019

۴۰ میلیارد ریال برای کاشت نهال در کویرمیقان اراک اختصاص یافت

عبدالحسین محمدی افزود: با اختصاص این منابع مالی انواع نهال‌های مقاوم و سازگار با منطقه در یک‌هزار هکتار از اراضی حاشیه کویر میقان اراک کشت می‌شود.

وی ادامه داد: مقابله با گرد و غبار، توسعه پوشش گیاهی، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح در کویر میقان اراک است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال گلدانی آتریپلکس و قره داغ در اجرای این طرح در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی حاشیه کویر میقان کشت می‌شود.  

محمدی افزود: چاله‌کنی اجرای این طرح در کویر میقان اراک انجام شده و پیش‌بینی می‌شود کاشت این گیاهان تا سه ماه آینده انجام و عملیات غرق و حفاظت تا سال آینده ادامه یابد.

وی ادامه داد: کاشت این گیاهان به مدت ۲ سال نیازمند آبیاری و حفاظت است و پس از آن رشد  گیاهان کشت شده به‌صورت طبیعی ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: کویرمیقان اراک با مساحت ۵۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار کانون بحرانی و در معرض خطر فرسایش است که با توجه به همجواری این اراضی به روستا‌های حاشیه کویر و نزدیکی به کلان‌شهر اراک، جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با گرد و غبار در زمره اولویت‌های این اداره کل است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومترمربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی شامل می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار