امام جمعه شهرستان تفرش:
امام جمعه شهرستان تفرش گفت: ایران اسلامی برای عبور از پیچ تاریخی حرکت روبه پیشرفت خود درگیر سخت ترین جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۷۸۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 11 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی ،حجت السلام میرزایی در خطبه اول نماز با دعوت مردم به تقوای الهی و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله افزود : در دوره آخر الزمان حفظ دین خدا مشکل است به همین دلیل اجر آنها از اصحاب زمان پیامبر اعظم بیشتر است.
وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به دیدار نخبگان علمی با مقام معظم رهبری یاد اورشد :مقام معظم رهبری رهنمودهایی که عصاره دو دهه ایده پردازی و گفتمان سازی بود را درزمینه تولید علم و دانش بومی برای تحقق کامل استقلال علمی که موجب اقتدار و توانمند سازی برای مقابله با تهدید ها و رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی است را مطرح فرمودند.
وی ادامه داد :مقام معظم رهبری برای تحقق این مهم مسیر ادبیات سازی تا اقدام عملی را درمدت بیست ساله گذشته دنبال کرده و عملا پرچمدار رشد و پیشرفت علمی کشور شده اند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دراین دیدار وپس از بازدید ازنمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان گفت: سخنان مقام معظم رهبری درایت دیدار وبعداز آن به اهمیت مضاعفی دارد چرا که کشور برای عبور ازپیچ تاریخی حرکت روبه رشد درگیر سخت ترین جنگ اقتصادی است ونقش نخبگان جوان و شرکت های دانش بنیان دو چندان یافته است.
وی از همه مسؤلان خواست برای امید بخشی به جوانان و رفع موانع تولید علم در پیش راه آنها با توجه به نقشه راه علمی کشور برای گام های بلند و موثر درزمینه پیشرفت کشور تلاش کنند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به حملات ترکیه به شمال سوریه و کردهای آن گفت:
حمله ترکیه یک خطای راهبردی در سیاست خارجی ترکیه است.
وی ادامه داد:کرد های سوریه و بقیه کسانی که در سوریه و کشورهای دیگر هستند و با دلخوشی بسیار به وعده های آمریکا دل می بندند برای چندمین بار فهمیدند که نباید به آمریکا و دنباله های انان اعتماد کرد.
حجه السلام و المسلمین میرزایی در باره درخواست مذاکره عربستان با ایران گفت:بعد از این که آمریکا نتوانست با ایران وارد مذاکره مستقیم شود به دنبال این است که به صورت غیر مستقیم و از طریق عربستان برای خود بهره برداری سیاسی و رسانه ای کند.
وی یادآور شد:اگر عربستان بدون چراغ سبز آمریکا و صادقانه به دنبال مذاکره با ایران است چرا آمریکایی که خود مشوق آغاز دشمنی عربستان با ایران و شروع جنگ با یمن بود حالا مصر به مذاکره شده است.
وی گفت:بدون شک اهدافی پشت این اصرار و تلاش آنها است و این همان اهدافی است که در دشمنی ریاض با تهران و جنگ یمن و با برجام به آنها نرسیده و حالا از طریق مذاکره تهران و ریاض دنبال آن هستند.
وی با اشاره به شرط گذاشتن محور عربی ، غربی ،عبری برای ایران مبنی بر پایان جنگ یمن که باید ایران از حمایت مقاومت دست بکشد گفت:این عربستان است که باید ثابت کند که بدون تکیه بر آمریکا در ادعای خود صادق است و صداقت او در پایان دادن جنایتش در یمن ، دست برداشتن از حمایت صهیونیست ها و مخالفت با طرح مرده معامله قرن ، آشکار خواهد شد.
وی تاکید کرد :در غیر اینصورت مطمئن باشید ایران اسلامی همانگونه که فریب ترامپ را نخورد فریب بن سلمان گاو شیرده ترامپ را هم نخواهد خورد.
امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به پدیده بی نظیر اربعین گفت :حرکت مسلمان جهان در اربعین حسینی ترکیبی از عقل و عاطفه و عشق و ایمان است.
میرزایی با اشاره به ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید گفت:اهمیت به این قشر وتوجه به مشکلات آنها و ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید اهمیت این روز را آشکار می کند.
رئیس شورای فرهنگی شهرستان با اشاره به ۲۴ مهرماه آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان گفت:توجه به رفتار دانش آموزان در دو محیط خانه و مدرسه برای اهداف تربیتی باید تقویت شود.
رئیس ستاد امر به معروف شهرستان در باره خدمت سربازی گفت:خدمت وظیفه عمومی یک خدمت واقعا مقدسی است و همه خانواده‌ها و جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و به ان علاقه داشته باشند چرا که نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت ملی و شکل گیریی شخصیت جوانان دارد.
وی با تبریک ۲۴ مهر ماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:
با نگاه حضرت امام راحل ارتش باقی ماند و حافظ نظام و دستاوردهای آن شد و در کنار سایر نیروهای وفادار انقلاب توانست در تثبیت و اقتدار و ایستادگی نظام نقش بی بدیلی را ایفا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار