شهردار کلانشهر اراک:
شهردار کلانشهر اراک گفت :پیگیری تعیین تکلیف آرای تخریبی صادره از سوی کمیسیون های ماده صد که طی ۲۰ سال گذشته در شهر اراک اتفاق افتاده در دستور کار مدیریت شهری اراک قرار دارد
کد خبر: ۷۸۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 06 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی شفیعی در خصوص املاک دارای مشکل سطح شهر بیان کرد: طی ۲۰سال اخیر، هفت هزار و ۱۴۸ پرونده ملکی دچار مشکل در اراک تشکیل شده که مشکل آنها تراکم مازاد، عدم استحکام و انسداد است و دارای آرای ماده ۱۰۰ هستند.
وی با بیان اینکه این پرونده ها ۵۰ درصد مردم را درگیر کرده، افزود: در جلسه ای که پیرامون این موضوع با حضور رییس کل دادگستری و دادستان برگزار شد، مقرر گردید که با تنظیم آیین نامه مالی و اجرایی، مشکل مردم در سه حوزه با طرح و بررسی مجدد پرونده ها در کمیسیون ماده صد رفع شود، بر این اساس املاکی که دارای رای استنکاف هستند، باید جریمه ماده ۱۰۰ و عوارض به روز را پرداخت کنند، تجاری های انسدادی عوارض خود را به روز پرداخت کنند و از املاکی که نیاز به حذف پارکنیگ دارند جریمه لازم دریافت شده و مبلغ دریافتی به ردیف ساخت پارکینگ در شهرداری اختصاص یابد.
شفیعی یادآور شد:مبالغ جریمه به سال ساخت واحد مسکونی و سال بهره برداری واحدهای تجاری اخذ می شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: املاکی که دارای تراکم مازاد هستند باید به نظام مهندسی ارجاع شوند و در صورت لزوم استحکام بخشی کار انجام و پایان کار صادر شود.
شهردار اراک افزود: شهروندان از امروز تا خرداد ماه سال ۹۹ فرصت دارند که املاک خود را تعیین تکلیف و پایان کار دریافت کنند که این آیین نامه می تواند مشکلات املاک شهر اراک را حل کند و رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.
لازم به ذکر است، با ارایه این آیین نامه مالی و اجرایی از سوی شهرداری و با حمایت شورای شهر، تعداد قابل توجه پرونده های کمیسیون ماده صد که با گذشت زمان امکان اجرا آرای تخریب فراهم نگردیده و با توجه به مراجعه مالکین عملا شهرداری امکان پاسخگویی را به علت عدم اجرای رای نداشت، تعیین تکلیف می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار