استاندر مرکزی:
استاندار مرکزی با اشاره به کشت غیرقانونی برخی مواد مخدر از جمله شاهدانه در سطح استان، گفت: ممنوعیت کامل کشت این مواد اصلا به صلاح نیست و افرادی که خواهان کشت این گیاهان هستند باید مجوز‌های لازم را از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان در اختیار داشته باشند
کد خبر: ۷۸۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶ 06 October 2019

Image result for اقازاده اراک

 سید علی آقازاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، با تاکید بر اینکه معضل قاچاق مواد مخدر موضوعی نیست که در افقی ۱۰ ساله یا بیشتر ریشه کن شود، افزود: مطمئنا کشمکش بین قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزان این راه که مردم و نهاد‌های مربوطه بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهند، در آینده هم ادامه خواهد داشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: بدون مشارکت مردم، مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن موفقیتی در پی نخواهد داشت و باید علیرغم همه تلاش‌هایی که از سوی تمام نهاد‌های مربوطه تاکنون انجام شده است، در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

آقازاده افراد بهبود یافته از بند مواد مخدر را الگوی مناسبی برای کسانی که درگیر معضل مواد مخدر هستند یا در معرض آلودگی به آن قرار دارند، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در استان سمن‌ها و انجمن‌های NA همیشه با جدیت فعالیت کرده اند و مکمل مشارکت مردم در بحث مقابله با مواد مخدر بوده اند. البته در کنار تمام تلاش‌های انجام شده نباید زحمات و فداکاری‌های نیرو‌های مبارز در شبکه راه‌ها و مرز‌های استان و کشور نادیده گرفته شود، چرا که نقش بسزایی در توقیف و کاهش ورود مواد قاچاق و مخدر به داخل کشور دارند.

وی بر لزوم فعالیت جدی‌تر کمپ‌ها و اردوگاه‌های ترک اعتیاد استان تاکید کرد و افزود: برای صیانت و نگهداری از افراد آلوده به مواد مخدر باید کمپ‌های بیشتری در نظر بگیریم و بیشتر از گذشته فعال باشیم. شورا و نیروی انتظامی برای تمامی اقدامات خود برنامه داشته باشند و تکلیف خود را به خوبی بدانند. همچنین باید هرچه سریعتر راهکار‌های لازم برای رفع بلاتکلیفی معتادین متجاهر در سراسر استان و بخصوص شهرستان اراک از سوی نهاد‌های مربوطه ارائه شود و پرونده این موضوع زودتر بسته شود.

وی با بیان اینکه ساختمان مرکز غربالگری معتادان استان از طرف شهرداری در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص هرچه سریعتر بودجه لازم و استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین، مراحل تجهیز و راه اندازی این مرکز به زودی به اتمام برسد.

استاندار مرکزی، همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، با تقدیر از دست اندرکاران این کنگره اظهار کرد: برگزاری این کنگره در استان مرکزی بی شک یکی از بهترین و کم نظیرترین برنامه‌هایی بود که به منظور تجلیل از شهدا در سطح کشور برگزار شد و قوت قلب خوبی را برای مردم و دل سوختگان نظام به ارمغان آورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار