اعتبار
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی از اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۷۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 05 October 2019

یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی اختصاص یافت

«حجت الله کاظمی» روز شنبه به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر در جمع اصحاب رسانه افزود: این میزان منابع مالی از محل جرایم رانندگی، ارزش افزوده و بند یک و ۲ برنامه ششم توسعه با هدف توسعه روستا‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: اولویت فعالیت دولت تدبیر و امید در روستا‌ها توسعه مشاغل پایدار روستایی و درآمدزایی است و در این راستا لایحه اشتغال پایدار با استفاده از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی روستایی برای این مهم اختصاص داده شده است.  

کاظمی افزود: ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی در سامانه کارا  استان مرکزی برای یک‌هزار و ۳۵۰ طرح با ایجاد اشتغال سه هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سال ۹۲ تاکنون به حساب دهیاری‌های استان مرکزی واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی  تصریح کرد: با وجود تامین امکانات زیرساختی مهاجرت روستائیان به شهر ادامه دارد که نبود شغل مناسب و درآمد پایدار یکی از دلایل اصلی آن است.

کاظمی در ادامه افزود: ۲۳ درصد جمعیت استان معادل ۳۲۹ هزار نفر در یک‌هزار و ۱۲۸ روستا و یک‌هزار و ۶۳۸ آبادی استان مرکزی ساکن هستند.

وی اظهار داشت: ۲۶۶ روستای استان دارای خدمات اینترنت است و  ۹۸۲ روستا نیز زیرپوشش خدمات همراه اول قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی افزود: ۱۰۴ هزار ۶۲۰ خانوار روستایی استان مرکزی در ۹۸۷ روستا از خدمات گاز بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: طول راه‌های روستایی در این استان چهار هزار و ۴۴۷ کیلومتر است که سه هزار و ۲۲۶ کیلومتر آن آسفالت، ۳۸۶ کیلومتر شوسه و ۸۳۴ کیلومتر خاکی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت:۸۸۷ روستای استان مرکزی دارای طرح هادی است که این طرح‌ها  در ۱۶۲ روستای استان بازنگری شده‌اند.

کاظمی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۲ تن قیر رایگان در چهار سال اخیر برای آسفالت معابر روستایی استان تهیه و تحویل شده است.

وی اظهار داشت: ۲۳ پایگاه آتش‌نشانی و ۲۰۵ کانکس خدمات اطفای حریق در روستا‌های استان با یک‌هزار و ۴۳۵ کپسول به مردم منطقه خدمات ایمنی ارایه می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت: ۶۷ خودرو توسط ۱۹۴ راننده و کارگر، پسماند روستایی استان را به شیوه مکانیزه جمع آوری می‌کنند.

کاظمی افزود: در برخی از نقاط استان جمع‌آوری پسماند روستایی به‌صورت منطقه‌ای مانند شازند، اراک، فراهان، کمیجان و زرندیه انجام می‌شود.

از یک میلیون ۴۲۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۳۲۹ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار