نان ساوه
جواد حسنی مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از علت کیفیت پائین نان ساوه خبر داد
کد خبر: ۷۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 02 October 2019

نان

جواد حسنی اظهار کرد: با رصد دقیق دلایل افت کیفیت نان در ساوه ایراد جدی به پروسه تولید نان وارد نشد و مشخص شد که در چرخه تولید گندم مشکلاتی وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت پائین مواد اولیه (گندم)، چرخه فرآوری (کارخانه و تجهیزات نانوایی) یا نبود تخصص نانوایان از جمله دلایل افت کیفیت نان به شمار می‌رود، افزود: با بررسی‌های دقیق و کارشناسی بعمل آمده و بازدید میدانی صورت گرفته مشخص شده که دلیل اصلی افت کیفیت نان در ساوه، به تازگی گندم‌های تولیدی در سال زراعی جاری برمی‌گردد.

حسنی تاکید کرد: گندم‌هایی که در بازه زمانی تولید نان مرغوب در این شهرستان فرآوری شده بود مربوط به سال ۱۳۹۸ است که برای تولید نان مرغوب نیاز به خواب بیشتری دارد و در صورت بهره‌برداری از گندم تازه تولید شده می‌بایست آنرا با گندم سال‌های گذشته که به مراتب با قوت‌تر است مخلوط می‌کردند که این اتفاق نیفتاده و در یک مقطعی منجر به تولید نان با کیفیت پائین شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تولید گندم و فرآوری آن وجود نداشته است، افزود: خواب بیشتر گندم منجر به بهبود کیفیت آن شده و موجب تقویت سیستم کشش خمیر در نانوایی خواهد شد.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته گندم با کیفیت بالا با گندم تازه تولید شده شهرستان ترکیب و تحویل کارخانه تولید آرد شد. آرد تولیدی به نانوایی‌ها تحویل شده و طی روز‌های اخیر نان با کیفیت طبخ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عمده تولید گندم کشور به صورت دیمی است، افزود: اختلاط گندم کیفی‌تر با گندم تولید شده به شیوه دیم، منجر به بهبود نان تولیدی خواهد شد.

حسنی از گندم تولیدی در ساوه و زرندیه به عنوان گندم‌های کیفی استان مرکزی یاد کرد و افزود: امسال برخی شرایط اقلیمی و آب و هوایی که ایجاد شد منجر به کاهش کیفیت گندم تولیدی نسبت به سال‌های گذشته شد.

وی افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شده است شرایط در کارخانه‌های فرآوری نان به گونه‌ای فراهم شود که با تولید آرد با کیفیت حاصل شده از مخلوط گندم با کیفیت، نان کیفی تری به مردم تحویل داده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
نمیدانم نویسنده چند سالشان است و این تحقیقات میدانی را چطور انجام داده اند ولی بنده در طول 42 سالی که از خدا عمر گرفتم و 40 سال آن در ساوه طی شده است هیچگاه نان خوبی به دست مردم نرسیده است چه زمانی که ارد دولتی بود و سیستم سنتی و چه الان که ارد ازاد و سیستم ماشینی وضعیت نان ساوه و کلا سیستم کار کردن در ساوه بسیار مشقت اور است . با سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار