معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: نمودار سازمانی آتش نشانی استان مرکزی ۷۲۴ نفر نیرو است که در آزمون استخدامی اخیر، جذب ۹۰ نیروی جدید عملیاتی شد
کد خبر: ۷۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 29 September 2019

جذب ۹۰ نیروی آتش نشان در آزمون استخدامی استان مرکزی عملیاتی شد

مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در آیین گرامی داشت روز آتش نشان در فرهنگسرای شهر اراک افزود:  صدور مجوز پایان کار ساختمانی در این استان منحصر به تایید آتش نشانی با هدف به حداقل رساندن حوادث است.

وی بیان کرد: تجهیزات ایمنی بخشی از عوامل کاهش تلفات جانی در حوادث محسوب می‌شود،  اما آموزش، آمادگی و آشنایی با علوم نوین، مقوله مهمتری در این حوزه  است.

زندیه وکیلی اظهار داشت: اولویت در حوادث آتش نشانی؛ پیشگیری و آموزش برای به حداقل رساندن تلفات است و در مراحل بعدی می‌توان از تجهیزات ایمنی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مباحث حوزه آتش نشانی همانند علوم مختلف در حال تغییر است و باید از رویکرد علمی بهره جست.

زندیه وکیلی افزود: باید ساختمان‌ها به تجهیزات اطفا خشک،‌تر و اعلام حریق مجهز شوند و از بروز آتش سوزی گسترده جلوگیری کرد تا نیاز به نردبان در ارتفاع بلند  کمتر به کار بیاید.

شهردار اراک گفت: در حادثه پلاسکو تعدادی از کارکنان آتش نشانی به شهادت رسیدند که ۲ نفر از آنان اهل اراک هستند.

محمدکریم شفیعی افزود: ایستگاه مرکزی آتش نشانی اراک به مناسبت هفته آتش نشانی به نام شهید رضا نظری نامگذاری شد.

وی اظهار داشت: کمبود نیرو در سازمان آتش نشانی شهرداری اراک باعث شده تا نیرو‌ها در چند نوبت کار فعالیت کنند که با جذب ۹۰ نیروی جدید مشکلات رفع می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک گفت: شواری پنجم کوشیده تا آتش نشانی اراک به تجهیزات مناسب مجهز شود و برای این مهم در بودجه سنوات گذشته خرید نردبان ۶۸ متری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال را پیش بینی کرد.

ایرج رضایی افزود: وزارت کشور به عنوان متولی امنیت باید به این مهم ورود کند تا نیاز شهر‌ها در تامین نردبان و تجهیزات ایمنی برطرف شود.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اراک ۲ میلیارد ریال اعتبار امسال برای تجهیز ۲ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیش بینی کرد.  

 ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در اراک فعال است که ۱۸۰ نفر درآن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار